ارزهای دیجیتال

پیش بینی بازار رمز ارز با کمک ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی؟

به گزارش ایران تحلیل:






محققان با استفاده از یک رویکرد جدید برای پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال، ارتباط بین ایموجی‌های مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی و عملکرد بازار را نشان داده‌اند.



این تحقیق ابتکاری نشان می دهد که احساسات کلی توسط ایموجی ها در سیستم عامل هایی مانند

روشی جدید برای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال

این مطالعه با استفاده از GPT-4، آخرین نسخه فناوری هوش مصنوعی، برای بررسی مجموعه داده‌های بزرگی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با ارزهای دیجیتال و تزئین شده با ایموجی‌ها انجام شد. این تحلیل با هدف کمی کردن احساسات و بررسی ارزش پیش‌بینی آن برای استراتژی‌های معاملاتی انجام شد. به طور قابل توجهی، این پروژه یک روش الگوریتمی برای تجارت مبتنی بر احساسات مثبت ایموجی ها ایجاد کرد که نتایج آن فراتر از روندهای عمومی بازار بود.

ایموجی های مثبت به عنوان پیش بینی کننده های موفق بازار

برخی از ایموجی‌ها، به‌ویژه ایموجی‌های سفینه فضایی، به نمادهای خوش‌بینی در جامعه ارزهای دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شدند و پیش‌بینی‌ها حاکی از تحولات مثبت بازار بود.

محققان چارچوب زمانی بهینه را برای تجزیه و تحلیل روندهای احساسات شناسایی کردند و دریافتند که یک چارچوب زمانی ۳۰ تا ۴۰ روزه تعادلی بین درک روندهای احساسات معنادار و تغییرات قیمت ایجاد می کند.

با تقریباً یک ماه داده از ایموجی های رسانه های اجتماعی و دسترسی به GPT-4، محققان توانستند بازار را با موفقیت پیش بینی کنند.

احساسات خوش بینانه در رسانه های اجتماعی قبل از بهبود بازار

بر اساس گزارش‌ها، سال گذشته در دنیای ارزهای دیجیتال، حس بسیار خوبی از خوش‌بینی وجود داشت، به طوری که بیش از ۶۵ درصد از مکالمات در X و Reddit احساسات مثبت را ابراز می‌کردند.

در مورد Reddit، تجزیه و تحلیل نشان داد که ۸۴ درصد از بحث‌های مربوط به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ دارای احساسات مثبت بودند.

احساسات در رسانه های اجتماعی اغلب قوی است زیرا سرمایه گذاران خصوصی قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری به شدت به اطلاعات متکی هستند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا