اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات اولین روز هفته با جهش ۱.۵۵ درصدی در سطح دو میلیون و ۸۶ هزار و ۵۶۱ واحد قرار گرفت که ۳۱ هزار و ۷۳۴ واحد بالاتر از قله این شاخص قرار دارد. شاخص تعادلی نیز با افزایش ۱.۴۷ درصدی (معادل ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد) به رقم ۷۲۴ هزار واحد رسید.

هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را ۶ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد. شایان ذکر است، هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران از حجم معاملات ۱۱.۱ میلیارد سهم در اولین روز هفته خبر داد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در آن روز نیز نشان می دهد که سرمایه آنها وارد بورس شده است. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه، ورود هزار و سی و چهار میلیون تومان پول واقعی به سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری مشترک را نشان می دهد.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

نگاهی به نمودار فنی شاخص کل نشان می دهد که پوشش سبز یکپارچه نمادهای بورسی در جریان معاملات اولین روز هفته مقدمه ای برای بازگشت بازار سرمایه است.

این نماگر با رشد بیش از ۳۱ هزار واحدی شاخص کل، اکنون از آخرین حد کوچک بالای فرآیند اصلاح فراتر رفته است. نشانه ای که نشان دهنده تغییر رفتار فعالان بازار است. از سوی دیگر، انحراف RSI شاخص کل از منطقه فروش و همچنین واگرایی مثبت و RD+ این نماگر از دیگر نشانه های بازدهی بازار سرمایه است.

خبرنامه وزیر صنعت برای کوتاه کردن دوره تجدید ارزیابی دارایی ها به کمتر از پنج سال دلیل اصلی صف خرید نمادهای خودرویی بود. با حرکت نماد خودرو، کل بورس به حرکت درآمد. از سوی دیگر امکان اصلاح نرخ خوراک پالایشگاه ها به دوستدار محیط زیست این گروه کمک کرده است.

از سوی دیگر افزایش ارزش معاملات و تفکیک سه تا چهار هزار میلیارد دلاری، فعالان بازار را به تداوم روزهای مثبت بازار امیدوار کرده است. / اخبار تجارت

بازار سهام امروز چه خواهد شد؟

بازار روز شنبه تحت تاثیر نمادهای مخروط شپنا شبندر شتران خودرو و فولاد خساپا رشد خوبی را به ثبت رساند، البته این خودروساز نیز در ابتدای کار با تقاضای بالایی مواجه شد و سپس با فشار عرضه مواجه شد.

بازار سهام تقریباً خوب رشد می کرد و مدت ها بود که بازار چنین شرایط سبزی را ندیده بود. نامه وزیر صنعت مبنی بر تجدید ارزیابی دارایی های خودروسازان که قرار است امروز توسط این مجموعه خریداری شود تاثیرگذار بوده است.

ارزش معاملات نیز وضعیت خوبی را به جا گذاشته است و به نظر می رسد اثر قیمتی دلار بر بازار سرمایه پس از مدت ها مشخص می شود، هرچند بازار هنوز راه زیادی برای جبران کسری خود در پیش دارد. تورم.

پیش بینی می شود بازار امروز مثبت باشد، منابع زیادی به سمت بازار ارز و طلا حرکت کرده است که منجر به افزایش قیمت ها در این بازارها شده است، به نظر می رسد بورس نیز می خواهد تحت تاثیر این بازار قرار گیرد. ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا