فناوری

پیش بینی بورس امروز ۲۶ دی ۱۴۰۲

وطن تجارت بورس ها در شرایطی از معاملات روز سه شنبه استقبال می کنند که شاخص های بورس تهران در روز دوشنبه افت کردند. برای پیش بینی بازار سهام امروز – سه شنبه ۲۶ دی – به روند بازار سهام در آخرین روز کاری نگاه می کنیم. روز دوشنبه شاخص کل با ۲۲۹۱ واحد کاهش و شاخص کل هم وزن ۱۵۳۵ واحد کاهش یافت. همچنین شاخص کل فرابورس ۷۹ واحد کاهش و شاخص هم وزن فرابورس ۸۱۴ واحد کاهش یافت.

بیشترین افزایش قیمت

بیشترین کاهش قیمت

خوساز (شرکت محورهای ایران خودرو)، وتوس (شهرسازی توس گستر) و لپارس (شرکت پارس الکتریک) بیشترین کاهش قیمت را در بازار روز یکشنبه و در معاملات فرابورسی شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) داشتند. و شرکت عطرین نخ قم (ناترین) و تجارت و تولید مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز دوشنبه ۴۷ نماد در صف خرید و ۴۹ نماد در صف فروش قرار گرفتند. ارزش کل صف های خرید با ۶۵ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۱۶۵ میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با افزایش ۵۱۰ درصدی به ۷۳۹ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: ابهام در ورود نقدینگی قوی به بورس


پیش بینی بازار سهام امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران پس از ۴ روز افت کرد و شبندر، شپنا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این، برای سومین روز متوالی، پول واقعی از بازار خارج شد. دیروز ۲۲۳ میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

همچنین ارزش معاملات خرد در روز گذشته کاهش یافت. ارزش معاملات خرد با ۱۴۷ درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به ۵۴۱۵ میلیارد تومان رسید. بنابراین بازار با رکود نسبی و تداوم خروج پول واقعی مواجه بود. دیروز شاخص سه بار روند صعودی را آغاز کرد اما در نهایت نتوانست به رشد خود ادامه دهد. در حالی که روز یکشنبه شاخص به فاصله کمتر از ۳ هزار واحدی از سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رسید، دیروز نتوانست به کانال بالاتر برسد.

ناظران اعلام بانک مرکزی درباره گواهی سپرده طلا را یکی از عوامل ریزش بازار می دانند. بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: دریافت سکه و شمش طلا از افراد تنها امکان پذیر است، حتی اگر به صورت امانی و از طریق سازوکار کالایی گواهی صادر شود. صرافی یا غیر آن فقط با مجوز بانک مرکزی.

بانک مرکزی اعلام کرده است که صدور این نوع گواهی سپرده که امکان داد و ستد با سازوکارهای بورس کالا را فراهم می کند، موجب سفته بازی، افزایش کاذب و غیر واقعی قیمت شده است و باید متوقف شود. بنابراین می توان گفت بازار با سیگنال منفی سیاست گذار پولی مواجه شده و ممکن است امروز روند نزولی پیدا کند.

منبع: اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا