اخبار بورس

پیش بینی بورس تا قبل عیدنوروز

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاممحمدرضا عالمی کارشناس بازار سرمایه گفت: در ماه‌های اخیر ریسک‌های سیستماتیک متعددی مانند تنش‌های منطقه‌ای بر بازار سرمایه تحمیل شده است، اما به نظر می‌رسد تصمیمات کلان اقتصادی و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی منجر به چنین وضعیتی شده است. در بازار سهام دولت فعلی می خواست بازار را قابل پیش بینی کند، اما این هدف با پاک کردن مشکل محقق شد.

وی ادامه داد: مسئولان به جای تلاش برای تعمیق بازار، به دنبال استفاده از ابزارهای نوین مالی و راهکارهای مثبت برای خروج پول از بازار و کاهش رونق آن هستند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بهترین زمان برای تقسیم بازار، استفاده از ابزار فروش استقراضی و رفع نوسان، لحظاتی است که بازار با حجم کم و حجم کم معامله می شود. زیرا زمانی که حجم معاملات در بازار افزایش می یابد و معامله گران با سرعت بیشتری مشغول خرید و فروش سهام می شوند، اطلاعات مربوط به رفتار سهامداران قابل جمع آوری و پیش بینی نیست و هر اقدامی ممکن است باعث ایجاد حباب در بازار سرمایه و خروج سهام منجر به خروج سهام شود. امید است مسئولان ذیربط به جای اقدامات موقت و زودگذر به رویکردهای مثبت متوسل شوند.

افزایش نرخ ارز چه تاثیری بر بازار سرمایه خواهد داشت؟

عالمی ادامه داد: زمانی که شاهد افزایش نرخ ارز هستیم، انتظار می رود که شاخص کل رشد کند، چرا که بیشتر سهام بازار سرمایه دلاری و دارای محصولات صادراتی است و با افزایش نرخ ارز، گزارش های مالی این شرکت ها تحت تاثیر قرار می گیرد و می بینیم که پول وارد بازار سرمایه می شود. ما بازار سرمایه خواهیم بود اما این ورود پول به بازار سرمایه با تاخیر اتفاق می افتد و این تاخیر باعث می شود ابتدا بازار طلا تحت تاثیر قرار گیرد. سپس بازار سرمایه

پیش بینی بازار سرمایه تا پایان سال

وی افزود: بازار سرمایه این روند کم حجم را تا پایان سال ادامه خواهد داد و تا زمانی که ریسک غیرمنتظره ای به بازار تحمیل نشود، افزایش شدید یا کاهش شدید انتظار نمی رود. در بازارهای مالی نیز اثری به نام اثر ژانویه وجود دارد تاثیر تعطیلات و مناسبت های خاص را بررسی می کند. در آینده ایام رمضان و نوروز نزدیک است و در این مدت شاهد بازار پرقدرتی نخواهیم بود.

عالمی در گفتگو با صدای صرافی به وضعیت بازار ارز اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد دولت به صورت تکلیفی نرخ ارز را حفظ کرده و اقتصاد تجویز شده نمی تواند ادامه داشته باشد و فنر قیمتی دلار را خواهد شکست و دولت آینده احتمالاً شاهد افزایش قیمت خواهد بود. دلار خواهیم شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: به طور کلی باید وضعیت فعلی و آتی بازارها به طور دقیق مشخص شود؛ پس از این شناخت می توان ریسک دارایی ها را کنترل و تصمیم گیری را بهبود بخشید. هنگام انتخاب سهام، باید نمادهایی را انتخاب کنید که تمایل به رشد دارند. سهامی که رشد سودآوری را از نظر عملکرد و رشد فصلی شرکت هایی که نسبت به مدت مشابه سال قبل از تورم بالاتر بوده اند، نشان می دهد. شرکت های تولیدی باید از منظر سطوح فروش نسبت به گذشته بررسی شوند تا شرکت هایی که از نظر فاندامنتال و سود سهام در وضعیت خوبی هستند شناسایی شوند و از این طریق ریسک خود را کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا