اخبار بورس

پیش بینی بورس در دی ماه

بر اساس گزارش ایران تحلیل، شاخص کل در پایان هفته سوم آذرماه با افت مواجه شد و مقایسه با ارزش هفته قبل، افت جزئی ۰.۶ درصدی را نشان می دهد. با این وجود، برخی از تحلیلگران بازار، وضعیت هفته گذشته بورس را عادی دانسته و به زمستان بورسی امیدوار بودند.

حرکت بعدی؛ دی ماه

ایمان رئیسی این تحلیلگر بازار سرمایه با نگاهی به توسعه تقریباً خنثی بازار سرمایه در هفته جاری گفت: در دو هفته اخیر بسیاری از سهام تغییر کرده اند. گروه به گروه .

وی با اشاره به اینکه با انتشار اخبار افزایش سرمایه شرکت ها به ویژه شرکت های بزرگ بورسی، حرکت قبلی بازار را محل تجدید ارزیابی مشخص کرد، معتقد است حرکت بعدی بازار با تغییر ارزش دلار نیما مشخص می شود. نرخ دلار نیما در حال افزایش است و به نظر می رسد کف قیمت دلار نیما بالا رفته و به سمت ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان حرکت کند.

رئیسی افزود: احتمالا بازار متاثر از این اتفاق است دی ماه حرکت رو به رشد بیشتری را تجربه می کند. در حال حاضر بازار تحت تأثیر بودجه است و بازار بدهی تا حدودی خنثی است. اما این وضعیت به این شکل ادامه نخواهد داشت.

بازار سهام در آغاز موج صعودی

نیما میرزایی این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر با توجه به وضعیت اصلاحی کمیته معاملات، بورس در یک روند اصلاحی قرار گرفته که هم جنبه فنی و هم جنبه بنیادی دارد، گفت: در چند هفته اخیر این اصلاح افزایش یافته است. مومنتوم هم در بعد زمانی و هم از نظر کرانه های پایین در شاخص کل چیز جدیدی ندیدیم و حتی اخبار جنگ و خطرات منطقه ای نیز نتوانست یک نقطه نزولی جدید برای بازار ایجاد کند و احتمال بازگشت بازار در زمان های کمتر سخت را تقویت کرد. آینده دور.

وی ادامه داد: با توجه به حمایتی که دو هفته پیش در تابلوی معاملات در روز چهارشنبه صورت گرفت و ابراز احساسات مثبت از سوی بزرگان حقوقی بازار، شاهد جهش تقاضا و موجی از خریداران بودیم که توانستند شاخص را افزایش دهند. تقریباً یک هفته متوالی رشد خوبی دارد. برای مواجهه این رشد تا جایی ادامه یافت که شاخص توانست دامنه ۲ میلیون تا ۱۵۰ هزار واحد را بشکند. با توجه به اینکه حرکت صعودی شاخص روندی اصلاح نشده بود، انتظار می رفت بازار پس از رشد یکباره ای که داشت کمی استراحت کند و به نظر می رسد معاملات روزهای گذشته بیشتر نشان دهنده نوعی آرامش باشد. و اصلاح شود تا شاخص بتواند به روند باثبات خود ادامه دهد. آرامش در حال افزایش

میرزایی بیان کرد: از منظر بنیادی، اخبار مثبت مبنی بر تجدید ارزیابی شرکت های بورسی به ویژه شرکت های بزرگ بورسی نیز به ما کمک کرده تا شاهد ظهور و تقویت این موج باشیم و بهانه ای برای حفظ بقای چشمگیر شاخص در مقایسه با آن باشیم. به بازارهای رقیب ایجاد شده در ماه های اخیر در حال کاهش است. بنابراین موج تقاضای ایجاد شده در بازار نوسانی کوتاه مدت نیست و باعث نمی شود که به پایین ترین حد ماه های اخیر برگردیم و به نظر می رسد شاخص روند نزولی خود را شکسته و در این سطح قرار دارد. حداقل در میان مدت شروع یک روند صعودی است. این تحلیلگر توضیح داد: به نظر می رسد زمستان امسال، زمستان گرمی برای بازار سرمایه باشد و موج صعودی شکل گرفته در بازار هنوز به پایان نرسیده است، برعکس، چند ماه است که در اولین گام های مشکوک و مشکوک یک مسیر صعودی قرار داریم. بنابراین، ممکن است این شاخص در زمستان امسال به حد بالایی قبلی خود برسد. با این حال، احتمالا تا چند روز دیگر به نوسانات در محدوده فعلی ادامه خواهیم داد تا شاخص برای حرکت انرژی بگیرد.

رشد ادامه دارد

برزو وکیل استاین تحلیلگر بازار درباره روند معاملات در دو هفته اخیر نیز گفت: هفته گذشته بحث تجدید ارزیابی دارایی ها مطرح شد. با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور و رکود حاکم بر بازارها و همچنین تمام ریسک هایی که دولت بر بازار سرمایه تحمیل کرده است، تنها امید به رشد بازار، بحث تجدید ارزیابی و ارزش جایگزینی است. وی ادامه داد: ارزش جایگزینی بازار در حال حاضر بسیار پایین و در حال حاضر حدود ۱۶۵ میلیارد دلار است و این بحث در مورد ارزش جایگزینی نیز امید به رشد بازار است. دولت هر ریسک احتمالی را به بازار تحمیل کرده است. بنابراین وقتی نوبت به رتبه‌بندی مجدد توسط سازمان می‌رسد، بازار جان می‌گیرد و رشدی که در دو هفته اخیر شاهد آن بوده‌ایم به همین دلیل است.

حق شناس گفت: با توجه به این موضوع، روند نسبتاً خنثی ای که طی هفته گذشته مشاهده کرده ایم طبیعی است. وقتی بازاری که سقوط کرده شروع به رشد می‌کند، وقتی تا حدی بالا می‌رود، عده‌ای سعی می‌کنند سود خود را پس‌انداز کنند و این باعث می‌شود بازار راکد شود و این دلیل بحثی است که هفته گذشته دیدیم. موضوع مهمی که اکنون باید به آن توجه کرد، ارزش معاملاتی است که در پایان این هفته اندکی کاهش یافت. اگر ارزش معاملات کوچکتر دوباره بالای ۶ همات باشد، این نوید دهنده ادامه حرکت صعودی آغاز شده است و امیدوارم روند صعودی بازار ادامه داشته باشد./دنیای تجارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا