اخبار بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج تالار شیشه ای اصلی با ۰.۰۵ درصد افزایش معادل ۱۶۶۶ واحد به رقم ۲۱۵۴۷۷۵ واحد رسید و شاخص هم وزن رشدی موازی را به ثبت رساند. این عدد با رشد ۰.۳۹ درصدی (معادل ۲۰۰۰ و ۹۲۵ واحدی) به ۷۶۰۰۰۰ واحد رسید.

پیش بینی بازار سهام برای دوشنبه

نگاهی به روند توسعه شاخص های سهام در دومین روز هفته نشان می دهد که همانطور که انتظار می رفت خریداران با قدرت تمام بازار را آغاز کردند.

پس از نیم ساعت اول، دستفروشان نیز در بازار حاضر شدند و تقابل این دو جناح باعث شد تا بخشی از رشد غرفه داران تالار شیشه ای کنار بکشند. این در حالی است که در نمادهای بورسی، شاخص تقاضا در روز یکشنبه ۲.۰۸ بود.

نماگر قدرت خرید واقعی با رقم ۱.۱۵ نیز برتری خریداران را نشان داد. سرانه خرید واقعی در یکشنبه بازار ۲۰.۳۸ میلیون تومان کمتر از میانگین روزهای اخیر بود.

این نشان می دهد که دیدگاه بخش بزرگی از معامله گران بازار سهام تحت تأثیر نوسانات چند روزه یا حتی روزانه است. به طوری که سهامداران پس از رشد اندک، فروش تابلو را متوقف کرده و سود کمتر از ۱۰ درصد خود را تشخیص می دهند.

تایید و تکذیب پی در پی اخبار مربوط به خودروسازان (توافق اتحادیه قطعه سازان با وزارت ایمنی برای فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با فرمول پنج درصد زیر حاشیه بازار) بازار را در فاز تردید قرار داده بود که ادامه مسیر مثبت

مطابق با پیش‌بینی بازار سهام دوشنبه، به نظر می‌رسد که هیچ یک از گروه‌های خریداران و فروشندگان مزیت خاصی ندارند و بازار برای ادامه نوسانات رکودی خود حرکت متعادل دیگری را انجام خواهد داد. / اخبار تجارت

بورس امروز ۱۸ دی

ما همچنان بازار نوسانی را تجربه می‌کنیم که در برخی روزها افزایش و در برخی روزها کاهش می‌یابد، اگرچه نه مرزهای بالا و نه پایین اهمیت زیادی ندارند. به نظر می رسد این معاملات کم ارزش با نوسانات محدود در بازار ادامه دارد و البته هر روزی که شروع می شود با احساس روز پایانی روز قبل معامله می شود.

برای بورس امروز پیش بینی می شود گروه خودرویی که پرمعامله ترین گروه امروز است، معاملات خود را با جو منفی آغاز کرد اما در ادامه وضعیت معاملات آنها بهتر خواهد شد و انتظار می رود فردا در کل بازار شاهد حرکت از منفی به متعادل باشیم. البته حتی در این شرایط نیز سهامی وجود دارد که در طول روز یا هفته نوسانات قابل توجهی دارد. به نظر می رسد فعلاً باید با این نوسانات کنار بیاییم تا بازار شکل خود را بگیرد./فردانامه

بورس در سایه رکود اقتصادی

برخلاف روند مثبت شاخص کل بورس از روز گذشته، «برزو حق شناس» کارشناس بازار سهام احتمال می دهد که بازار همچنان تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار داشته باشد. وی در این خصوص به اقتصاد ۲۴ گفت: بازار طی یک ماه گذشته روند صعودی داشته است، اما زمانی که اقتصاد ما در مجموع در رکود است، بورس نیز در سایه آن است. علاوه بر این، برخی فشارهای عرضه افزایش یافته و سمت تقاضا ضعیف شده است و بازار به طور کلی منتظر محرک است.

به گفته وی، با بحث جدی تر در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها، می توان نرخ دلار را تحریک کرد. اما نگاه کلی به بازار یک رکود است به این معنا که نه مثبت قوی وجود دارد و نه منفی قوی. بنابراین به نظر من بازار سرمایه در پایان هفته متعادل و مثبت خواهد بود./اقتصاد ۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا