اخبار بورس

پیش بینی بورس سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان نیمه هفته با کاهش ۰.۰۸ درصدی در سطح ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۴۷۱ واحد قرار داشت که نسبت به ارتفاع این شاخص ۱۷۰۱ واحد است. شاخص تعادلی با رشد ۰.۲ درصدی (معادل ۱۴۵۵ واحد) به عدد ۷۳۸ هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۱۱ درصدی در سطح ۲۵۴۷۷ واحدی باقی ماند که ۲۷.۲۶ واحد نسبت به قله این شاخص فاصله دارد.

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

همانطور که انتظار می رفت رسیدگی به اخبار روسای بانک مرکزی و سازمان بورس چندان مورد توجه ساکنان تالار شیشه ای قرار نگرفت. از اردیبهشت در ماهی که حاشیه نرخ خوراک وارد بازار شد، تاکنون وعده های زیادی در خصوص بهبود شرایط بورس داده شده است.

با این وجود، سهامداران شاهد کاهش پرتفوی سهام خود در ماه های اخیر بوده اند. در مرحله کنونی، بازار به جای اخبار درمانی نیازمند اقدامات عملی برای تغییر ذهنیت مردم در بازار سرمایه است. از این رو نمی توان انتظار داشت که با چند مصاحبه صدمات اعتماد بین سهامداران جبران شود.

سیاست های انقباضی بانک مرکزی همچنان برای کنترل نرخ ارز ادامه دارد و مانند گواهی سپرده با بازدهی ۳۰ درصدی، نقدینگی متغیر بورس کاهش می یابد.

کارشناسان بر این باورند که نمادهای بورسی در سطح ارزشمندی قرار گرفته اند اما بی پولی در بازار و فضای رکودی حاکم اجازه رشد نمادهای بورسی و فرابورسی را نمی دهد. در اواسط هفته، عملکرد صندوق های اهرمی و قرار گرفتن آنها در سمت منفی دامنه نوسان، حکایت از کمی منفی شدن بازار در روز سه شنبه دارد.

از سوی دیگر ارزش معاملات در کریدور چهار میلیارد تومانی با ارزش بازار نمادهای شاخص تناسبی ندارد. بر این اساس معامله گران احتمال حرکت این گونه نمادها را کمتر می دانند. بنابراین تقاضا برای نمادهای بازار متوسط ​​و کوچک اندکی بیشتر از نمادهای بازار بزرگ است. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۲۶ اسفند بهمن

امروز با انتشار اخبار مختلف برای بررسی پرونده های مختلف مربوط به بورس، بسیاری انتظار معاملات بهتر و مثبت تری را داشتند اما این مشکل رخ نداد. در حال حاضر پیام درمانی بی اثر است و بازار خواهان تغییر واقعی و عملی است. تحولاتی که جز مصاحبه و اخبار مکرر دیده نمی شود و چیزی دیده نمی شود. البته دولت از منافع خود عدول نمی کند و مافیای صنایع مختلف توانستند منافع خود را به حداکثر برسانند. در این میان سهامداران عام به ویژه سهامداران خرد بی کلاه هستند.

با نگاهی به وضعیت دولت بدون تغییر عملی سیاست ها در قبال بورس، عموماً انتظار می رود فردا نیز مانند امروز باشد و اکثر نمادها در همان منطقه صفر جدول معامله کنند، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. در صورت تغییر قیمت دلار نیما، برخی تصمیمات از جمله اعلام قیمت خوراک و فرآورده های نفتی و… برعکس شود، می توان امیدوار بود که بورس متزلزل شود. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا