اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان نیمه هفته با ۰۸/۲ درصد افزایش (معادل ۴۴ هزار و ۲۹ واحد از ارتفاع این شاخص) به سطح دو میلیون و ۱۶۵ هزار و ۲۲۸ واحد رسید.

افزایش شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم وزن که توسعه کلی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را نشان می‌دهد، عملکردی موازی اما ضعیف‌تر داشت. شاخص هم وزن با رشد ۱.۳۶ درصدی (معادل ۹۹۳۸ واحد) به عدد ۷۴۱ هزار واحد رسید.

شاخص کل فرابورس که نشان دهنده سطح عمومی قیمت سهام شرکت های نمایندگی در فرابورس است نیز با رشد ۱.۲۷ درصدی نسبت به قله این شاخص با ۳۲۶ واحد رشد به افق ۲۶ هزار و ۵۶۰ واحدی رسید.

بورس یاش بینی روز سه شنبه

در چهار روز معاملاتی گذشته، شاخص کل بیش از ۶.۵۷ درصد رشد داشته است. شروع پرقدرت مسیر جدید بورس تهران از ابتدای چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد. افزایش محسوس حجم و ارزش معاملات در سه روز ابتدایی هفته جاری به خوبی نشان داد که فاز جدید بازار محدود به چند روز پر نوسان نخواهد بود.

رشد بیش از ۱۳۳ هزار واحدی شاخص طی چهار روز معاملاتی گذشته، محدوده عرضه بالای ۲ میلیون و ۱۴۲ تا ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی را شکست. با توجه به فراتر رفتن شاخص کل از سقف قبلی تعیین شده در ۱۴ شهریور، روند صعودی شاخص با تشکیل حدهای بالا و پایین بالاتر در تصویر فنی نیز قابل مشاهده است. از سوی دیگر شمع های این چهار روز معاملاتی در سایز بزرگ تری ثبت شدند. یعنی حرکت بازار صعودی است که با شکل گیری روند پولی خارج از بازار شروع شد.

مقاومت در مقابل دماسنج اصلی سالن شیشه ای در بازه دو میلیون و ۲۰۵ تا دو میلیون و ۲۱۱ هزار واحد است که به این معنی است که گذر از آن نشانگر دشوار نخواهد بود. با این حال، بازماندگان رشد چند روز اخیر فرصتی را که این باند مقاومتی برای خرید سهام ایجاد کرده است، می بینند.

خوش بینی چاشنی به آینده بازار که با هجوم تجدید ارزیابی ها و رسمی شدن این روند، ابتدا برای فولاد مبارکه و سپس برای نماد «وامادان» حاصل شد، خریداران را در جایگاه برتر نگه می دارد./تجارت نیوز

کدام نمادها رشد می کنند؟

انتظار می رود امروز شاهد رفتارهای نوسانی در بازار سهام باشیم. این بدان معنی است که قیمت سهم می تواند چندین بار افزایش یا کاهش یابد. البته همچنان روند صعودی که آغاز شده است ادامه دارد، اما روزهایی مثل امروز با نوسانات خود سهامداران را برای تصمیم گیری تحت فشار قرار داد.

با توجه به رشد سریع سهام بزرگ در هفته اخیر، رشد شاخص کل بسیار بیشتر از شاخص هم وزن و سهام کوچک و متوسط ​​بوده است. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با تثبیت قیمت‌های جدید توسط سهام بزرگ، شاهد رشد سهام کوچک و متوسط ​​با پتانسیل رشد باشیم.

آیا شاخص کل امروز ۴۴ هزار واحد رشد خواهد کرد؟

در بازار سهام دیروز رشد ۴۴ هزار واحدی بازار را ثبت کردیم که عمدتا ناشی از نمادهای بزرگ بازار بود و خبر افزایش سرمایه در بازار داغ باعث این رشد شد.

در بازار دیروز رفتار صاحبان حقوق، مهربانانه نبود. به عنوان مثال اگر به نماد فولاد مبارکه نگاهی بیندازیم، می توان به گستردگی حقوق در این شرکت پی برد. صف خرید طولانی بود و دوشنبه هم با صف خرید همراه بود.

صندوق‌های سهام تسریع‌شده نیز با رشد خوبی همراه نبودند و شرایط تعادلی فرض می‌شود. تخمین زده می شود که بازار امروز با توجه به رفتار روز گذشته وکلا کمی از رونق کمتری برخوردار باشد اما ممکن است روند صعودی داشته باشد، انتظار رشد ۴۴ هزار واحدی را نداریم بلکه رشد ۲۰ تا ۳۰ هزار واحدی را پیش بینی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا