اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان میانه هفته با کاهش ۰.۰۴ درصدی در سطح دو میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹۵۵ واحد قرار گرفت که ۸۲۰ واحد نسبت به ارتفاع این شاخص نشان می دهد. شاخص هم وزن نیز با ۰.۰۶ درصد کاهش (معادل ۴۴۳ واحد) به رقم ۷۵۹ هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس با رشد ۰.۰۲ درصدی در سطح ۲۶ هزار و ۲۴۶ واحدی باقی ماند که ۴.۷۵ واحد نسبت به قله این شاخص فاصله دارد.

ارزش معاملات امروز ۴۵۶۱ میلیارد تومان بود، بنابراین با کاهش ۸۰۰ واحدی شاخص اصلی این بازار (شاخص کل)، ارزش بازار بورس تهران حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان است. نمادهای شبندر، شپدیس، شپنا و شتر نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شرکت خودروسازی همچنان در ارزش معاملات پیشتاز است اما نسبت به چند روز گذشته با کاهش ۵۰ درصدی ارزش معاملات همراه بوده است. این گروه امروز ارزش معاملاتی در حدود ۳۰۵ میلیارد تومان دارد که انبوه سازی و املاک در رتبه دوم و بالاتر از گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی ۲۴۹ میلیارد تومان قرار دارند.

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

نوسانات اندکی منفی در نماگرهای بورس اوراق بهادار تهران نشانه هایی از عدم تمایل بازار به اصلاح قیمت را نشان داد. فشار فروش به سرعت توسط خریداران افزایش یافت و تنها ۱۱ درصد از نمادهای نزولی بیش از سه درصد در روز دوشنبه سقوط کردند.

از سوی دیگر در حالی که بیش از ۶۰ درصد بازار منفی بود، ارزش کل سفارش های خرید (۵۵۰ میلیارد تومان) در تابلوی معاملات به طور قابل توجهی بالاتر از ارزش کل سفارش های فروش (۳۲۰ میلیارد) بود. با این حال، روند کل شاخص با شیب ثابتی نزولی بود و خبری از خریدهای تاخیری نبود. کارشناسان انتظار دارند روند رکود تعادلی در بازار سهام در روز سه شنبه ادامه داشته باشد، اما وزن در سمت خرید به تدریج قوی تر شود. / اخبار تجارت

فردا بازار متعادل منفی خواهد بود

در بازار سهام امروز نمادهای شبندر، شپدیس، شپنا، شتران بیشترین تاثیر مثبت و خودرو، کگل و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. ارزش معاملات امروز بازار در محدوده ۴ میلیارد تومان بود که با این اعداد بعید است بازار فردا شاهد تغییر مثبت باشد.

پیش بینی می شود بازار فردا به سمت پایین متمایل شود. ایمنا

انتظار می رود بازار سهام فردا دوباره نوسانات پایینی را تجربه کند. به دلایل مختلف، احتمالاً با برخی نمادهای پرمعامله، رنج مثبت و منفی را تجربه خواهیم کرد. با این حال، برای نمادهای کوچک داستان متفاوت است و این تصمیم بازیگران و تعامل نهاد نظارتی با آنها است که می تواند فرآیندهای معاملاتی مختلفی را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا