اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج تالار شیشه ای اصلی در پایان نیمه هفته با افزایش اندک ۰.۰۷ درصدی در سطح ۲۱۶۲۵۶۰ واحد باقی ماند که ۱۴۸۶ واحد بالاتر از قله این شاخص است. شاخص هم وزن نیز با رشد ۰.۴۹ درصدی (معادل ۳۷۸۸ واحد) به رقم ۷۵۰ هزار واحد رسید.

فارس و حکمتی امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و نمادهای بانک ملت، نماد شتر و نماد فولاد تمام تلاش خود را برای منفی شدن بازار انجام دادند.

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

بر خلاف ابتدای هفته، بازار روز دوشنبه شاهد تردید معامله گران نسبت به خبر تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها بود. روز شنبه خبری مبنی بر ارزیابی مجدد ذوب آهن منتشر شد. تحلیلگران نرخ تجدید ارزیابی این شرکت را ۴۶۰ درصد تخمین می زنند. تا زمانی که تغییر مهم و اتفاق خاصی برای بازار رخ ندهد، طبیعتا تردید سرمایه گذاران در مورد تجدید ارزیابی شرکت ها افزایش می یابد.

چراغ راهنمایی بازار سرمایه در حالی سبز ماند که خروج پول واقعی ادامه دارد. با این حال خبری از تغییر جدی دماسنج اصلی تالار شیشه ای نیست. به همین دلیل کارشناسان می گویند حال و هوای اصلاحات فعلی بازار سرمایه با اصلاحات قبلی شاخص سهام متفاوت است.

روند متعادل بازار سهام همانند روز یکشنبه ادامه داشت، اما گردش نقدینگی در بخش‌های جدید باعث شد نمادهایی که در هفته‌های اخیر ضعیف عمل کرده بودند. در عین حال شکاف بین شاخص اصلی و شاخص هم وزن افزایش یافت که نشان از عملکرد بهتر سهام کوچک و متوسط ​​در بازار داشت.

در راستای پیش بینی روز سه شنبه بازار سهام، باید گفت که افزایش عرضه در فاز پایانی معاملات دوشنبه در نمادهای اصلی و شاخص های اصلی بازار احتمالا بر معاملات این نمادها در روز سه شنبه تاثیرگذار خواهد بود. / اخبار تجارت

بررسی فنی شاخص ترکیبی بورس اوراق بهادار تهران

بازار امروز بدون تغییر خاصی به پایان رسید، هرچند شاخص حدود ۰.۰۷ درصد مثبت بود، اما به هر حال این مقدار برای این روزهای بازار چندان عدد خوبی نیست. از طرفی افت نکردن شاخص در این چند روز سوال نزول شاخص تا محدوده ۲.۱ میلیون واحدی را افزایش می دهد و بازار و اهالی بازار فنی را امیدوارتر می کند که شاخص ارزش بالاتری داشته باشد و تاثیر مثبت بیشتری داشته باشد. در سطح ۲.۱ میلیون واحد و اعداد بالاتر در صورت سقوط مجدد شاخص به زیر این سطح، بازار سرمایه برای ماه های آینده فاتحه محسوب می شود! اما روند بازار این روزها وضعیت بهتری را نشان می دهد./اکو ایران

کدام نمادها مورد توجه هستند؟

همانطور که دیروز پیش بینی می شد، بازار امروز روند متعادلی را نشان داد، حتی در گزارش پیش بینی و قبل از راه اندازی نیز به این موضوع اشاره شده بود، ارزش معاملات امروز بورس شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات به هشت عدد رسید. میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم، ارزش معاملات نسبت به روز گذشته حدود یک میلیارد تومان بهبود یافت اما تغییری در بازار مشاهده نشد.

در بازار امروز پرمعامله ترین نمادهای شستا، تفارس، خگستر و تشهد بود که نشان از حرکت منابع به سمت شرکت های کوچکتر داشت.

تخمین زده می شود که بازار در دو روز پایانی هفته وضعیت مشابهی را تجربه کند و روند بازار متعادل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا