اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس ۰.۸۹ درصد معادل ۱۹۰۰۰۹۲۶ واحد رشد کرد. از قله این شاخص به سطح ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۳ رسید. شاخص تعادلی نیز با رشد ۱.۱۳ درصدی (معادل هشت هزار و ۴۰۹ واحد) در سطح ۷۴۹ هزار واحد باقی ماند.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز بینشی از ورود سرمایه آنها از بورس به دست می دهد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه، ورود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول واقعی به سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری را نشان می دهد.

پیش بینی سهام برای سه شنبه ۲۱ اسفند فروردین ۱۴۰۳

همان طور که انتظار می رفت نرخ ۴۰ هزار تومانی بانک ها فضای معاملاتی بورس را تغییر داده است. همراه با اعلام این نرخ، بازار انتظار یکنواخت شدن نرخ نیم دلاری را دارد. اتفاقی مثبت که مدت ها منتظرش بودیم. فعالان بازار امیدوارند این خبر در کنار کاهش تنش های سیاسی ایران و اسرائیل باعث شود تا نماگر اصلی تالار شیشه ای از مقاومت ۲.۲ میلیونی شاخص کل عبور کند.

این روزها پس از شروع موج اصلاحی دلار و طلا و کاهش حباب سکه، خروج نقدینگی هر چند اندک، فرصت نفس کشیدن به بورس تهران داده است.

در این میان انتشار اخبار مثبت و ایجاد ثبات در فضای سیاسی و تصمیم گیری نقش برجسته ای در تقویت بورس دارد. کارشناسان بر این باورند که در صورت لزوم می توان در بازار سرمایه اعتماد ایجاد کرد و نقدینگی موجود در بازارهای دارایی را می توان به بازار سهام هدایت کرد. / اخبار تجارت

آیا بورس فردا مثبت می شود؟

بازار سهام با امید به فردا می نگرد. فردا آخرین روز معاملات است و پس از آن بازارها دوباره برای چند روز تعطیل خواهند بود. هفته با نگرانی در مورد افزایش تنش های نظامی آغاز شد، اما به تدریج این احساس فروکش کرد. فردا اما احتمالا تصمیم گیری برای سرمایه گذاران بورس و سایر بازارها کمی سخت خواهد بود. بالاخره تعطیلات است و معمولاً در روزهای تعطیل اتفاقات بدی می افتد.

با توجه به شرایط حاکم بر بورس در روزهای گذشته، پیش بینی می شود فردا معاملات متعادلی داشته باشیم و بعید است هیجان مثبت قوی وجود داشته باشد، برعکس هیجان منفی شدیدی را شاهد باشیم. سهامداران در مورد هفته آینده مطمئن خواهند بود، اما احتیاط کنید فردا بلند نمی شوند از سوی دیگر، فروشندگان به افزایش قیمت ها در هفته آینده امیدوار هستند. فردا هیچ احساس منفی نخواهید داشت. این تعطیلات می تواند برای بورس و بالعکس برای سایر بازارها مطلوب باشد. فردا معاملات تسویه شده و مورد انتظار انجام خواهد شد. / صبح

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا