اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان نیمه هفته با افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۲۱۶۱۵۶۳ واحد رسید که ۱۳۳۹ واحد نسبت به قله این شاخص نشان می دهد. شاخص هم وزن با ۰.۱۳ درصد کاهش (معادل ۹۴۷ واحد) به رقم ۷۳۷ هزار واحد رسید.

هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز دوشنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را ۶۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. لازم به ذکر است، هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران تا اواسط هفته از حجم معاملات ۱۲.۴ میلیارد سهم خبر داد.

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

همانطور که انتظار می رفت، با حل موضوع فرابورس، حجم و ارزش معاملات افزایش یافت و شتاب معاملات بازگشت. از وسط بازار با صف خرید نماد خودرو ابتدا نمادهای این گروه و سپس کل بازار سبز شد.

اخبار مربوط به واگذاری سهام تودلی و همچنین گزارش های مثبت مبنی بر افزایش سرمایه از سوی سازمان تجدید ارزیابی، زمینه ساز نگاه مثبت بازار به خودروسازان بود.

گزارش لغو افزایش قیمت گاز پتروشیمی ها آنچنان که باید روحیه خرید را تقویت نکرده است. با این حال به نظر می رسد فعالان بازار پس از مشخص شدن تاثیر این رویداد بر سودآوری شرکت ها در تحلیل ها، واکنش مثبتی به نمادهای پتروشیمی نشان دهند.

در گزارش های قبلی اشاره شده بود که با نزدیک شدن به آخرین مهلت بانک مرکزی برای اعلام نرخ ارز، نمادهای بانکی مورد توجه قرار گیرد. در جریان معاملات روز دوشنبه تعدادی از نمادهای بانکی از جمله وجارت برای خرید قرار گرفتند.

به نظر می رسد در حال حاضر و پس از چند روز اخیر، بازار سهام را تهدید جدی نمی کند اسفند (تا ۲۶ اسفند ماه) و تسویه وام های کارگزاری، بورس با قدرت قبلی موج صعودی جدیدی را آغاز خواهد کرد. / اخبار تجارت

صرافی فردا ۲۲ اسفند

بورس شرایط جالبی پیدا کرد. قیمت نسبتاً پایین بیشتر سهام احتمال فروش را کمتر می کند، اما از سوی دیگر، پتانسیل صعودی گسترده ای وجود ندارد زیرا حتی اگر معاملات مثبت باشند، پول جدیدی وارد بازار نمی شود. این امر انتخاب سهام را مهم کرده است و در حالی که به عنوان مثال ممکن است یک نماد بازده خاصی ایجاد نکند، نماد دیگری ممکن است در مدت زمان کوتاهی بازده قابل توجهی داشته باشد. بیشتر معاملات بر اساس اخبار و شایعات است. البته امروز در شرایطی که همه دنبال خبر بودند، خودرو صف خرید طولانی را تجربه کرد و بالاخره مشخص نبود چرا این همه تقاضا به این نماد سرازیر شد. آیا موضوع مربوط به مدیریت بخش خصوصی است یا خبری از افزایش تعرفه ها هست؟ یا به طور کلی افزایش سرمایه از محل تجدید است. افزایش تقاضا برای نمادهای بانکی خصولتی یعنی تجارت و صادرات و صف خرید آنها احتمالاً به موضوع انتقال ثروت مربوط می شود و می تواند جبهه جدیدی از رشد را برای بورس باز کند.

با توجه به نکات ذکر شده، انتظار می رود بازار سهام فردا مثبت شود، اما باز هم این مثبت گرایی فراگیر نخواهد بود و در برخی نمادهای خبری محور محسوس خواهد بود. وجود خریدار برای بلوک سهام منتقل شده از بانک ها نیز می تواند جنجال معاملاتی جدیدی را به راه بیندازد. / صبح

مهم ترین خبری که امروز شرکت خودروسازی را کمی شوکه کرد، خبر زیر بود که باعث ایجاد صف هایی برای خرید ایران خودرو و سایپا شد:

دیوان محاسبات کشور خواستار تسهیل در تجدید ارزیابی دارایی های دو خودروساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو و بهبود ساختار مالی این صنعت شد. دیوان محاسبات اعلام کرد: این نهاد ناظر با تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان موافقت کرد و از این موضوع حمایت کرد.

خبر زیر نیز تاثیر مثبتی بر گروه پالایشی داشت:

خبر مهم پتروشیمی که قیمت تمام شده را کاهش می دهد

اعتبار مالیاتی موضوع تبصره ۳ ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در بند الف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ملغی شده بود در حیطه مصلحت با پیگیری و حمایت وزیر احیا شد. شورای اقتصاد

مالیات و عوارض ۱۵ درصدی مربوط به مصرف مواد اولیه میانی اعم از فرآورده های نفتی مانند بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز طبیعی و گاز مایع، دیگر جزء بهای تمام شده این فرآورده ها نبوده و به عنوان بازپرداخت می شود. قبل از.

علیرغم انبوه اخبار مثبت، امروز بازار متعادل بود و پیش بینی می شود فردا شاهد تغییرات عمده ای در بازار نباشیم.

انتظار می رود محدوده تغییرات بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد باشد. ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا