فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳


ایران تحلیلی –

در این گزارش به بررسی وضعیت بورس در هفته جاری و پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۱۱ می پردازیم فروردین ما در سال ۱۴۰۳ پرداخت کرده ایم.

روز پنجم بورس اوراق بهادار فروردین ماه ۱۴۰۳: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز با ۴۱ هزار و ۲۶۸ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۶۰ واحدی قرار گرفت.

روز یکشنبه شاخص هم وزن با ۱۵ هزار و ۵۵۲ واحد افزایش به رقم ۷۵۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید و شاخص قیمت با افزایش ۸ هزار و ۷۴۰ واحدی به رقم ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد رسید.

در این روز معامله گران بورس تهران با انجام ۳۸۸ هزار نوبت معاملاتی نزدیک به ۱۲ میلیارد سهم و اوراق به ارزش حدود ۷۱ هزار میلیارد ریال خرید و فروش کردند.

همچنین نمادهای فولاد، فملی، شپنا، نوری، تاپیکو، شستا و وبملت بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

روز ۵ فروردین در این ماه، شاخص فرابورس ایران نیز با ۴۶۴ واحد افزایش به ۲۵ هزار و ۸۳۱ واحد رسید.

در این روز معامله گران سهام در فرابورس ایران حدود ۲۰۰ هزار معامله انجام دادند که منجر به تغییر مالکیت حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق شد.

نمادهای آریا، شگویا، زاگرس، آرین، فزر و الخت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز ششم بورس اوراق بهادار فروردین ماه ۱۴۰۳: شاخص کل بورس در پایان معاملات روز با ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحد افزایش به رقم ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

روز دوشنبه آمار معاملات بورس نشان می دهد که در پایان معاملات روز، تمامی شاخص های بورس با رشد مواجه شده و میانگین افزایش ۰.۸۷ درصدی را به ثبت رساندند.

همچنین بر اساس آمار معاملات، در این روز شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۷۷ درصد به رقم ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید، شاخص هم وزن ۳ هزار و ۵۹۴ واحد معادل ۰.۷۷ درصد افزایش یافت. به ۴۶۹ هزار و ۴۹۵ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۹۶۳ واحد رشد معادل ۱.۱۸ درصد به عدد ۷۶۷ هزار و ۷۱ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۰۳۶ واحد رشد معادل ۱.۱۸ درصد به ۴۳۰ هزار و ۹۸۶ واحد، رشد شناور آزاد ۶ واحد، با ۶ واحد رشد۰. معادل ۰.۶۵ درصد به ۲ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۹۲۵ واحد رشد معادل ۰.۷۴ درصد به رقم یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۹۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۳۳۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۸۱ درصد به عدد ۴ رسید. میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۵۵ واحد.

شاخص کل بورس در این هفته چگونه پیش رفت؟

در این روز نمادهای کچاد با ۱۵۳۱، نوری با ۱۱۳۳، بوعلی با ۹۸۰، تاپیکو با ۷۸۹، خساپا با ۷۰۴، وغدیر با ۶۸۴ و شهبرن با ۵۶۵ واحد بیشترین تاثیر را بر روند شاخص کل بورس داشتند.

همچنین هفت نماد پرمعامله خودرو، خساپا، فولد، شستا، وپارس، شپنا و خگستر بودند و در پایان معاملات این روز در ۴۵۹ هزار و ۴۴۳ نوبت معاملاتی ارزش کل سهام و حق تقدم، صندوق سرمایه گذاری و صندوق درآمد ثابت ۸ هزار بود. و به ۲۱۲ میلیارد تومان رسید که تقسیم بر ارزش سهام و حق تقدم شامل ۴۵۷۳ میلیارد تومان، صندوق های حقوقی ۱۷۰۶ میلیارد تومان و صندوق های با درآمد ثابت ۱۹۳۳ میلیارد تومان بود.

روز دوشنبه شاخص فرابورس نیز با ۲۰۱ واحد افزایش به ۲۶ هزار و ۳۲ واحد رسید و نمادهای شگویا با ۳۰، آرین با ۲۰، فقیر با ۱۸، تجلی با ۱۶، چوسه با ۱۰ و دماوند با ۸ امتیاز بیشترین تاثیر مثبت را داشت. نماد سپهر با (۱۰) واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص این بازار گذاشت.

روز هفتم بورس اوراق بهادار فروردین ماه ۱۴۰۳: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز با ۴ هزار و ۱۸۵ واحد کاهش به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن روز سه شنبه با ۵۷۴ واحد افزایش به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص هم وزن با ۳۲۲ واحد افزایش به رقم ۴۳۱ هزار و ۳۰۵ واحد رسید.

بورس روز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به کدام سمت می رود؟

در این روز معامله گران بورس تهران با انجام ۳۴۸ هزار نوبت معاملاتی بیش از ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۲ هزار میلیارد ریال خرید و فروش کردند.

همچنین نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شتران، وبملت، خودرو و شستا بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث کاهش شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات روز سه شنبه با ۷۶ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۹۵۶ واحد رسید و به روند نزولی خود ادامه داد.

در این روز معامله گران فرابورس ایران حدود ۲۲۶ هزار معامله انجام دادند که منجر به تغییر مالکیت حدود ۴.۷ میلیارد سهم و اوراق شد.

همچنین نمادهای خاور، وسپهر، الخت، مادیرا و آریا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای آرین و تجلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص FBA داشتند.

روز هشتم بورس اوراق بهادار فروردین ماه ۱۴۰۳: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز با ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد افزایش به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۹۹ واحد رسید.

در این روز شاخص وزنی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد افزایش به رقم ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۷۳ واحد افزایش به رقم ۴۳۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

معامله گران روز چهارشنبه با انجام ۴۱۲ هزار نوبت معاملاتی در بورس تهران بیش از ۱۴ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال خرید و فروش کردند.

روز ۸ فروردین ماه، نمادهای فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

همچنین در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی، شاخص فرابورس ایران از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و با ۵۱ واحد افزایش به رقم ۲۶ هزار و ۷۷۰ واحد رسید.

در این روز معامله گران فرابورس ایران حدود ۲۲۵ هزار معامله انجام دادند که منجر به تغییر مالکیت حدود ۳.۵ میلیارد سهم و اوراق شد.

در آخرین روز معاملاتی این هفته نمادهای آریا، تجلی، دماوند و توسن بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خاور، الثق و کغر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

پیش بینی بازار سهام فردا

با توجه به اینکه در هفته اول سال ۱۴۰۳ بورس روند رو به رشدی داشت، احتمال رشد بورس در روز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ با توجه به شاخص های این هفته دور از انتظار نیست و باید منتظر باشیم تا ببینیم بورس تحت تاثیر روز شنبه چه خبرهایی صعودی یا نزولی خواهد داشت.

آیا بازار سهام در روز شنبه سقوط می کند؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا