اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات آخرین روز هفته، دماسنج تالار شیشه ای اصلی با ۰.۴۳ درصد افزایش به رقم ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۲۷ واحد رسید که نسبت به قله این شاخص ۸ هزار و ۸۱۰ واحد است. شاخص هم وزن نیز با ۰.۶۹ درصد افزایش (معادل ۴۹۲۰ واحد) به رقم ۷۱۴ هزار واحد رسید.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه

گشایش معاملات در روز چهارشنبه با جو مثبت بازار و همچنین خروج خریداران از محافظه کاری همراه بود. البته پس از منفی شدن متوالی بورس در چند روز متوالی و کاهش محسوس ارزش بورس، نمی توان جسورانه از این عنوان دفاع کرد. جنبه مثبت نقشه بازار روز چهارشنبه متاثر از اخبار خودرویی و رشد قیمت دلار بود.

جنبه مثبت بورس امروز رهایی از جو منفی چند هفته گذشته است. با این وجود، فعالان بازار سهام منتظر سنجش پایداری این رویداد هستند. هفته گذشته بازار پس از چهار روز منفی متوالی مثبت شد، اما این روزهای مثبت بازار سه روز به طول انجامید.

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در روند معاملات بورس تهران تحرکات جدیدی را به ثبت رسانده است. معاملات میدان فردوسی تهران حکایت از افزایش محرک اصلی بازار سرمایه یعنی دلار دارد.

با بررسی شرایط بازار می توان گفت که احتمال ریزش شاخص های سهام در هفته آینده با اخبار پیرامون بازار ضعیف شده است. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه

چهارشنبه بازار وضعیت بهتری نسبت به روزهای دیگر داشت. وجوه اهرمی مثبت بود و منابع خوبی به سمت گروه ساختمانی سرازیر شد، گروه خودرویی نیز با تقاضای خوبی همراه بود. بر اساس تحلیل متغیر دلار و ثبات بازار سهام در سایر بازارها، ادامه روند صعودی را برای روز شنبه پیش بینی خواهیم کرد.

می توان گفت شنبه بازار مثبت خواهد بود اما حجم تغییرات زیاد نخواهد بود. امکان تغییرات مثبت پنج تا ده هزار واحدی را برای شنبه خواهیم داشت.

زمان تغییر سهمیه سرمایه گذاری در سهام صندوق بازنشستگی تا شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد که خبر مثبتی برای بورس است.

با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مهلت تغییر نسبت سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با بهره ثابت از ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد از دارایی های صندوق تا پایان شهریور ماه تمدید شد. ۱۴۰۳./ایمنا

آیا بازار سهام به رشد خود ادامه خواهد داد؟

تحلیلگران بر این باورند که تغییر در برخی مقررات اقتصادی از جمله تغییر نرخ عرضه پتروشیمی ها و نرخ پالایش محصولات و همچنین مشکلاتی از این دست باعث کاهش بورس شده است و به نظر آنها اخیرا در واقع افزایش نرخ سود بانکی تا ۳۰ درصد نیز این مشکل را تشدید کرده است. چهارشنبه هفته گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از افت طولانی با ۸ هزار و ۸۱۰ واحد رشد به رقم ۲ میلیون و ۵۴ هزار واحد رسید.

برخی تحلیل گران می گویند با وجود این رشد، هنوز نشانه های واضحی از ادامه روند صعودی در بورس دیده نمی شود.آنها معتقدند زمانی که قیمت ارزها افزایش یابد، شاخص های بورس می توانند رشد بیشتری داشته باشند. از منظر فنی خط حمایتی قوی در سطح ۲ میلیون واحدی شکل گرفته است که می تواند از افت بیشتر شاخص بورس جلوگیری کند.

با این حال عوامل اقتصادی همچنان از رشد بورس حمایت نمی کند. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تداوم افزایش نرخ ارز می تواند سوخت لازم برای رشد شاخص بورس را فراهم کند. البته بر اساس شواهد موجود این رشد نمی تواند رشد قوی و صعودی مستمر در بورس باشد و احتمال ادامه آن تا حدودی وجود دارد./همشهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا