اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳| تهدید‌های بورس در سال ۱۴۰۳ و توصیه مهم به سهامداران

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدومین هفته معاملاتی بورس در فروردین ماه در حالی سپری شد که در روزهای معاملاتی این هفته ۰.۴۷ درصد معادل ۱۰ هزار و ۶۸۳ واحد نسبت به قله شاخص کل کاهش داشت. در جریان این کاهش شاخص کل از دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد به دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد افزایش یافت.

جریان معاملات در نمادهای بازار کوچک و متوسط ​​در این هفته نیز منجر به کاهش شاخص تعادلی شد. به این ترتیب این نماگر با کاهش ۱.۴۱ درصدی نسبت به محدوده ۷۷۰۰۰۰ واحدی به ۷۵۹۰۰۰ واحد رسیده است.

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس در حال حاضر به شرایط کارخانه بازگشته است. متاسفانه بازار وضعیت خوبی ندارد. البته تنش ها در خاورمیانه نیز افزایش یافت.»

الیاس کردی افزود: از سوی دیگر، اتفاقاتی که برای کنسولگری ایران در سوریه افتاد، دلیل دیگری بود که وضعیت بازار آنطور که باید نبود.

پیش بینی سهام در هفته آینده

الیاس کردی درباره پیش‌بینی بازار سهام در هفته آینده گفت: با توجه به ارزش معاملاتی حدود چهار میلیارد تومان، بعید می‌دانم در هفته آینده شاهد اتفاق خاصی باشیم. بنابراین هفته آینده چاشنی قرمز نقشه بازار در مسیر تعادل پیش می رود.

نکته مهم برای سهامداران بورس؛ صندوق های املاک و مستغلات مراقب باشید!

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در اینجا می‌توان به صندوق‌های طلا نیز اشاره کرد که در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به صندوق‌های سهامی دارند. وضعیت چنین صندوق‌هایی در شرایط فعلی بهتر است.»

او ادامه داد aفزود: انتظار نمی رود صنعت خاصی بتواند پرچم بازدهی مثبت سهامداران خود را در هفته آینده به اهتزاز درآورد.«/اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام در سال ۱۴۰۳

داود حسنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه افزود: در خصوص پیش بینی بورس در سال ۱۴۰۳ باید گفت که بورس در حال حاضر یکی از با ارزش ترین بازارهای ایران است. زیرا از نظر استاندارد نسبت P/E در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و همچنین بورس از نظر ارزش دلاری در پایین ترین حد تاریخی خود قرار دارد، یعنی نرخ دلار نیما و بازار آزاد یکی از رشدهاست. فرصت های بازار سهام و شامل کاهش این تفاوت است. یعنی افزایش نرخ نیما دلار به سمت بازار آزاد.

تهدیدات بازار سهام در سال ۱۴۰۳

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اما خطراتی هم دارد. مانند نرخ بالای سود بدون ریسک که به بالای ۳۴ درصد رسیده و پیش بینی می شود با سیاست های بانک مرکزی ادامه یابد. تهدید دوم پیش بینی ناپذیری سیاست های کلان در بازار سرمایه است. به عنوان مثال به دلیل عدم ثبات اقتصادی و تصمیمات کوتاه مدت معمولاً انتظار می رود رشد بازار سرمایه در سال جدید حداقل به اندازه تورم باشد و از طرفی من انتظاری ندارم. کاهش بیشتر بازار سرمایه و نقطه فعلی ممکن است به عنوان کف بازار تلقی شود، اما هرگونه تغییر در سیاست های اقتصادی می تواند منجر به انتظارات مطلوب تری شود که در سایر بازارها غیرقابل تصور است./جهان صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا