اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری با رشد ۰.۳۱ درصدی به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۹۹ واحد رسید که هفت هزار و ۴۶ واحد بالاتر از قله این شاخص قرار دارد. شاخص هم وزن نیز با ۰.۲۳ درصد افزایش (معادل ۱۷۴۰ واحد) به رقم ۷۵۱ هزار واحد رسید.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز نیز نشان از خروج سرمایه آنها از بورس دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه شنبه از ورود ۳۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول واقعی از محل سهام، حق تقدم ها و صندوق های سرمایه گذاری خبر داد.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

هفته گذشته با افزایش تنش‌های سیاسی همراه بود که بسیاری از پتانسیل بازار را برای بازگشت به روند صعودی خود ربود. تاثیر این مشکل را می توان به وضوح در کم بودن ارزش و حجم معاملات مشاهده کرد.

با این حال، در اواخر هفته، بورس گامی در جهت متعادل کردن جریان معاملات برداشت. خبر اعلام نرخ ۴۰ هزار تومانی بانک ها فضای معاملاتی بورس را تغییر داد. زیرا با این خبر فعالان بازار تضعیف افزایش نرخ نیم دلاری را پیش بینی می کنند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که توسعه بازار سرمایه به‌ویژه در اولین روز معاملاتی هفته پیش رو با میزان تنش‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد. در صورت تشدید تضادها، بازارهای دارایی از جمله بازار سرمایه تغییر خواهد کرد. در سناریویی دیگر، زمانی که فضای بازار آرام شود، می‌توانیم تداوم جو منطقی بازار را مشاهده کنیم.

بر اساس معاملات روز سه شنبه، می توان انتظار داشت که بازار در هفته آینده به ریل تعادل خود برسد. این در حالی است که خبر ارائه پیشنهاد به مجلس مبنی بر کاهش ۵ درصدی مالیات بخش تولید در اولین روز هفته ممکن است تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با کارشناس بازار سرمایه

الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ۲۵ فرودین روز مهمی برای بورس است، هفته آینده می تواند جایی باشد که از آن به بعد صعود یا نزول اصلی بورس آغاز شود و هفته آینده نیز خواهد بود. یک هفته عالی بعد از مدت ها

آن طور که این کارشناس بازار سرمایه گفت، به نظر می رسد بحث نرخ سود و افزایش قیمت دلار که ناشی از تنش های سیاسی است، به دلیل حل نشدن موضوع تنش در خاورمیانه باشد، اما نه; که اتفاق خاصی در بازار می افتد.

الیاس کردی افزود: بورس در هفته آینده با حجم و حاشیه کم و متعادل منتظر تالار شیشه ای خواهد بود که احتمالا جریان معاملات بورس را بهبود می بخشد. دو تا سه روز و دو روز منفی است.

پس از انجام معاملات در آخرین روز معاملاتی این هفته، انتظار می رود هفته آینده نیز مانند هر هفته دیگر باشد، مهم نیست در نیمه اول هفته به چه سمتی برود، در نیمه دوم باز خواهد گشت. /دنیای تجارت

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا