اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص کل بورس در هفته اول بهمن ماه نزولی بود و افت هفتگی ۲.۸۶ درصدی را به ثبت رساند. در این هفته، اکثر سهام شاخص‌ساز در شرکت‌های پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی با کاهش قیمت مواجه شدند.

سهام کوچک و متوسط ​​بورس در هفته اول ماه وضعیت مناسبی نداشتند و بخشی از رشد هفته های قبل را از دست دادند، بنابراین شاخص هم وزن بورس نماینده این سهام به ثبت رسید. بازده هفتگی منفی ۴.۵٪.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه

این هفته بورس منتظر انتشار گزارش های ماهانه است. هفته گذشته گزارش های ۹ ماهه برخی شرکت ها منتشر شد که در مجموع مثبت بود. در صورتی که گزارش های ماهانه نیز نمای کلی خوبی از وضعیت شرکت ارائه دهد، این امر موجب جذب سرمایه گذاران میان مدت و بلندمدت به بازار سرمایه می شود.

با این حال سایه بازار ارز همچنان بر بازار سهام سنگینی می کند. رشد قیمت دلار که پیش از این محرک بورس محسوب می شد، این بار به تهدیدی برای این بازار تبدیل شده و دلار را به جای رقیب بورسی قرار داده است.

همانطور که قبلا ذکر شد، در هفته اول بهمن زمانی که قیمت دلار حدود دو هزار تومان افزایش یافت، بیش از سه هزار و بیست میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. ناظران بازار سرمایه گمان می‌کنند که این پول وارد معاملات سفته‌بازی دلار و سپس خرید طلا و سکه شده است.

بر این اساس بازار سهام روز شنبه به گزارش ها و نرخ دلار توجه خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید کدام اهرم تاثیر قوی تری دارد. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا

پس از یک هفته نامطلوب در بورس و افزایش قیمت طلا و دلار، سهامداران با توجه به معاملات روز چهارشنبه و برخی اخبار منتظر هفته آینده هستند. اخبار حمایتی از بازار نیز امیدها به پایان هراس را تقویت کرده است. اما به طور کلی این کسری های بورس در برابر دلار و طلا اکنون با تاخیری چند روزه یا چند هفته ای جبران می شود. کاهش تنش در منطقه نیز ممکن است عامل ترس را کاهش دهد و دلیلی برای خرید سهام ایجاد کند.

با توجه به شرایط بازار و گرانفروشی و همچنین کاهش ترس از درگیری نظامی، انتظار می رود بورس فردا عملکرد مثبتی داشته باشد، اما این مثبت بودن با ارزش بالای معاملات همراه نخواهد بود. افزایش ارزش معاملات در شرایط مثبت در روزهای بعد می تواند بازار سهام را بهبود بخشد و تاخیر را جبران کند. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا