فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / معرفی کابینه بورس را از رکود نجات می‌دهد

بورس تهران این روزها رکود سنگینی را پشت سر می گذارد. در این بین تالار شیشه ای هفته ها منتظر تعیین کابینه پیشنهادی دولت پزشکی بود. حال با معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، سرنوشت بورس در روزهای آینده به کدام سمت می رود؟


افق میهن –

دماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات روز یکشنبه با افت ۰.۰۲ درصدی معادل ۴۶۶ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و سه هزار واحد قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم وزن به عنوان شاخصی از روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم وزن با ۰.۰۴ درصد کاهش (معادل ۲۵۵ واحد) به سطح ۶۳۴ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.

معاملات بورس تهران در آینه آمار

هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران ارزش سهام خرد، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری را در روز یکشنبه یک هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان نشان داد. لازم به ذکر است تابلوی بورس تهران نیز حجم معاملات روز یکشنبه ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم را نشان می دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بورس دارد. شاخص واقعی ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، خروج ۱۵۰ میلیارد تومان پول واقعی از سهام و حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری را نشان می دهد.

پیش بینی بازار سهام فردا

همانطور که انتظار می رفت، محدود کردن دامنه نوسانات باعث افت قابل توجه ارزش معاملات شده است. ارزش معاملات در کریدور ۱۶۰۰ میلیارد تومان است و این نشان می دهد که بازار عملا بسته است. سایه رکود حاکم بر بازار اجازه نمی دهد عرضه یا تقاضای انرژی تخلیه شود.

با این وجود، شاید معرفی کابینه پزشکان به مجلس و معرفی نام عبدالناصر همتی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی، خاطره منفی سقوط بورس در زمان سکانداری همتی در مرکز را برای سهامداران یادآوری کند. بانک.

با این وجود، معرفی کابینه و خروج از برزخ بلاتکلیفی ممکن است باعث شود حجم عرضه ها نسبت به روز یکشنبه اندکی کاهش یابد. به هر حال برای شروع حرکت بازار باید منتظر آمدن هفته آینده و بازگشت به محدوده نوسان ۶ درصدی بود.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا