اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص بورس در پایان معاملات روز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ با افزایش ۱۳ هزار و ۷۲۱ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۰۹ واحد رسید.

چراغ بورس تهران در اولین روز هفته سبز شد; شاخص کل با ۱۳ هزار و ۷۲۰ واحد رشد به دو میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید. این عدد با پیک ثبت شده ۲۱۷۳۰۰۰ واحدی در چهاردهم همین ماه حدود ۵۰۰۰۰۰۰ واحد فاصله دارد. برخی تحلیلگران معتقدند در صورت شکسته شدن این محدوده مقاومتی، بورس به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

شاخص کل تراز نیز با افزایش ۴۰۵۳ واحدی به عدد ۷۵۶ هزار و ۱۶۱ واحد رسید. بورس امروز ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان داشت.

پیش بینی بازار سهام برای دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲

با توجه به رشد روز شنبه بورس، احتمال افزایش جزئی بورس در روز دوشنبه وجود دارد، اما این بستگی به اخبار در یکی دو روز آینده دارد.

آیا کدال بازار سهام را تقویت می کند؟

سارا فلاح، کارشناس بازار سرمایه با نگاهی به وضعیت فعلی و چشم‌انداز آتی معاملات بورس گفت: شاخص کل تا سقف ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد افزایش یافته است و هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود بازار وارد دوره آرامش و آرامش شود. تصحیح زمان بنابراین حرکت در این روزهای بازار نه تنها عجیب نیست، بلکه کاملا طبیعی تلقی می شود.

وی ادامه داد: اعدادی که معیار خروج نقدینگی نشان می دهد اعداد بالایی نیستند و جای نگرانی ندارند. در هفته جاری ارزش معاملات خرد نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است اما حفظ محدوده ۵ همت نشان می دهد که پول از بازار خارج نشده و در این محدوده دست به دست می شود و بین صنایع مختلف می چرخد.

فلاح خاطرنشان کرد: خبر تجدید ارزیابی دارایی ها در واقع موتور بازار را روشن کرده است. افزایش ماه گذشته بدون شک ناشی از همین خبر است. در آینده هر خبری که ناشران در این زمینه منتشر کنند، بالطبع توجه بازار را به این سهم افزایش خواهد داد.

وی افزود: بازار در حال حاضر در نقطه تعادل قرار دارد و منتظر جرقه دیگری برای ادامه رشد است. این جرقه می تواند از کدال باشد. در روزهای آتی گزارش های ماهانه منتشر خواهد شد که تا حدودی وضعیت فروش شرکت ها را مشخص می کند. در آینده نیز بازار بر انتشار گزارش های فصلی و ۹ ماهه شرکت ها تاکید خواهد کرد. بنابراین یکی از عوامل تاثیرگذار در معاملات هفته آینده بحث گزارش های کدال خواهد بود و با توجه به اینکه پول کافی در بازار برای یک حرکت جمعی وجود ندارد، بخش ها و سهامی که گزارش های بهتری ارائه می کنند مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، موضوع بازگرداندن لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مجلس به دولت مهم تلقی می شود. در صورت تغییر نرخ ارز، بازار تغییرات جدی را تجربه خواهد کرد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که تغییرات نرخ بهره در بخش‌های خاص بازار سرمایه را با خطر جدی مواجه کند. در حال حاضر هیچ گونه تهدیدی برای این تعرفه ها در لایحه فعلی مانند سال گذشته وجود ندارد.

فلاح گفت: با توجه به تعطیلی روز یکشنبه هفته آینده به احتمال زیاد در ابتدای هفته حرکتی جانبی خواهیم داشت و ارزش معاملات نسبتا پایین خواهد بود و با توجه به گزارش کدال می توان جهت بازار را مشخص کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا