فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲


افق میهن –

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه ۱۸). دی ماه) با کاهش ۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل با ۴۲۰ واحد رشد به رقم ۷۵۹ هزار و ۶۰۳ واحد رسید. نمادهای «شبندر، شپدیس و شپنا» بیشترین تأثیر مثبت و «خودرو، کگل و اخابر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

امروز در بورس تهران حدود ۷ میلیارد و ۹۷۳ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم در ۳۸۹ هزار نوبت معامله شد و ارزش آن به حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال رسید.

شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز با ۵ واحد افزایش به رقم ۲۶ هزار و ۲۴۶ واحد رسید.

امروز در بازار فرابورس ۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم به ارزش تقریبی ۲۷۶ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال در ۲۸۷ هزار نوبت مبادله شد.

آمار ثبت شده معاملات بورس کالا تا ۱۵ دی این ماه نشان می دهد که رکورد حجم معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا شکسته شد.

رکورد تاریخی حجم معاملات سالانه بازار فیزیکی بورس کالا که در سال ۱۴۰۱ به معامله ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار تن کالا اختصاص داشت، از ابتدای امسال تا ۱۵. دی این ماه به گونه ای شکسته شد که مبادله ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار تنی محصول در بازار سرمایه به ثبت رسید و عرضه مواد اولیه تولید نیز جریان داشت.

از ابتدای سال جاری تا پایان ۱۵ دی در بازار فیزیکی بورس کالا در مجموع ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۳۶۵ تن انواع کالا معامله شد. در عین حال حجم معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا در پایان دوازده ماه گذشته ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۱۵ تن محصول بوده است.

همچنین ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا از ابتدای سال تا پانزدهم. دی این ماه به یک میلیون و ۱۳۱ هزار میلیارد تومان رسید به طوری که حجم و ارزش معاملات فیزیکی بازار نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۲۹ و ۶۸ درصدی مواجه شد.

همچنین روند معاملات تالارهای مختلف بورس کالا از ابتدای سال جاری تا ساعت ۱۵ دی ماه نشان می دهد که تالار محصولات صنعتی و معدنی با معامله ۹۷ میلیون و ۳۷۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۳۴ هزار میلیارد تومان بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. حجم و ارزش معاملات این تالار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و ۸۴ درصد رشد داشته است.

همچنین سیمان با معامله ۵۰ میلیون و ۴۵۴ هزار تن، سنگ آهن با معامله ۲۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تن، فولاد با معامله ۱۵ میلیون و ۴۴۲ هزار تن و آهن اسفنجی با معامله ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار تن بهترین ها هستند. فروش محصولات سالن صنعتی و معدنی. آنها بودند.

رشد حجم و ارزش فرآورده های نفتی و پتروشیمی

۱۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۹۱ هزار میلیارد تومان در مدت مذکور در تالار فرآورده های نفتی معامله شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد و در حجم و ارزش معاملات رشد ۷۶ درصدی را نشان داد. به این ترتیب در این تالار ۵ میلیون و ۷۷۹ هزار تن قیر، ۵ میلیون و ۶۲۹ هزار تن وکیوم باتوم، یک میلیون و ۷۱۶ هزار تن لوب کات و ۴۰۹ هزار تن گوگرد بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دادند.

در عین حال در تالار محصولات پتروشیمی ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۱۸۳ همات معامله شد که شامل ۴ میلیون و ۳۲ هزار تن مواد پلیمری و یک میلیون و ۴۹۷ هزار تن مواد شیمیایی بود. حجم و ارزش معاملات در این تالار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳ و ۳۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین ۱۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان در تالار محصولات کشاورزی و ۱.۱۲۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸.۹ میلیارد تومان در بازار دوم داد و ستد شد. از ابتدای سال تا پانزدهم دی در تالار خودرو بورس کالا ۲ هزار و ۳۶۷ خودرو به ارزش ۳ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان معامله شد.

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

با توجه به اینکه شاخص کل بورس امروز با ۸۰۰ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹۷۵ واحد رسید و همچنین ریزش بورس در روز شنبه و رشد اندک بورس در روز یکشنبه، اکنون در نوسان بوده و وجود دارد. احتمال سقوط بازار سهام، البته باید منتظر بود. و دید که بورس چه فرآیندی را طی خواهد کرد. بورس فردا قرمز میشه یا نه؟

لازم به ذکر است بازار سهام گاهی رفتاری دوگانه دارد و احتمال افزایش اندکی شاخص کل بورس در فردا وجود دارد و اخبار متفاوتی می تواند بر این شاخص تاثیر بگذارد.

فردا بازار سهام چه می شود؟ آیا بازار سهام در روز سه شنبه صعودی خواهد بود یا نزولی؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا