فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳


افق میهنی –

هفته سوم تابستان که با معارفه رئیس جمهور چهار سال آینده کشور همراه بود، غیرمنتظره گذشت. چرا که سهامداران و کارشناسان انتظار داشتند پس از انتخاب مسعود مزیکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب، فضای مثبت بیشتری وجود داشته باشد. این احساس مثبت تنها در روز شنبه و با ارافاق در روز یکشنبه جریان معاملات غالب بود.

کارشناسان تالار شیشه ای بر این باورند که بازار به جایی رسیده است که ایده های روی کاغذ و نظری را نمی پذیرد و تا اجرای تصمیمات و اجرای آنها منتظر می ماند. با وجود این به وضوح می توان کاهش ترس سرمایه گذاران و ساکنان تالار شیشه ای را در جو بازار سرمایه مشاهده کرد. بدیهی است که بورس تا پایان سال چشم انداز روشنی دارد و نسبت به بازارهای موازی بازدهی بالاتری به سهامداران خود خواهد داد.

بازار سرمایه تا مشخص شدن کابینه دولت چهاردهم منتظر خواهد ماند

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز ضمن بررسی شرایط کنونی بازار، توضیح داد: بازار در هفته گذشته و به ویژه در روز ۱۶ تیرماه واکنش مثبت و شگفت انگیزی از خود نشان داده است. با توجه به پیروزی مسعود مدزیکیان در انتخابات ریاست جمهوری، جهش و حرکت خاصی در بازار مشاهده نشد بازار ما نتوانسته خود را از این وضعیت نجات دهد البته هنوز جزئیاتی از جمله کابینه و برنامه اقتصادی دولت چهاردهم مشخص نیست.

این کارشناس بورس ادامه داد: انتظار بازار سرمایه این است که این گونه موارد زودتر مشخص شود، مراسم تحلیف در روز نهم مردادماه برگزار می شود و به نظر می رسد بازار سرمایه تا آن زمان قصد دارد صبور باشد و احتمالا نه. جهت خاصی را در پیش بگیرید

پیش بینی بازار سهام در هفته آینده

الیاس کردی درباره پیش بینی بورس در هفته آینده گفت: هفته آینده یک هفته دو تکه و زخمی است. روزهای دوشنبه و سه شنبه که از روزهای مهم بازار هستند تعطیل خواهد بود. همچنین گمانه زنی ها در خصوص کابینه دولت چهاردهم افزایش و ابهامات در این زمینه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: به طور کلی از ۲۳ پیش بینی می شود تیر تا ۲۷ این ماه با جریان متعادل معاملات مواجه خواهیم بود. اگر در روزهای ابتدایی هفته حرکت مثبت یا منفی داشته باشد، به احتمال زیاد در پایان هفته به نقطه شروع باز می گردد. در هفته های آینده منتظر مشخص شدن کابینه و وزرا خواهیم بود.»

دولت چهاردهم باید موضع خود را در بازار سرمایه اعلام کند

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: انتظار شخصی من از تحولات اخیر این بود که دولت چهاردهم نسبت به بازار سرمایه واکنش نشان دهد و موضع خود را در مورد بازار سرمایه به صراحت اعلام کند تا سهامداران بدانند چه اتفاقی می افتد، خوب یا بد. برای بازار خواهد افتاد «به نظر می رسد این رویکرد در بررسی عملکرد نمادهای بورس در هفته سوم مناسب بود تیر ۱۴۰۳ نشان می دهد که سهام پارسیان با رشد ۳۰ درصدی توانسته بیشترین بازدهی را در هفته جاری به ثبت برساند و به ارزش ۳۹۰ تومان معامله می شود.

هفنر نیز سهام دیگری بود که در این هفته بازدهی مثبت داشت. بنابراین این سهم در هفته جاری ۲۸ درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب خفنر در پایان معاملات این هفته به قیمت ۷۵۸ تومان رسیده است. کرومیت، فالوم و دامنه نیز دیگر سهامی بودند که در هفته سوم تیرماه بازدهی بالایی از خود به جای گذاشتند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم تیر ۱۴۰۳

از سوی دیگر در جریان بررسی بازدهی نمادهای بورسی مشخص شد که ارقام زیان سهام کم بازده کمتر بوده است. به طوری که آینده و سکارون با افت ۱۴ درصدی بیشترین کاهش قیمت را در بین رقبای خود در بورس به ثبت رساندند. وهنر و زمانهان نیز سهام کم بازده هفته سوم هستند تیر و به ترتیب با ۱۳ و ۱۲ درصد کاهش به ۵۴۷ و ۲۶۸۰ تومان رسید. همچنین لاخانه نیز در این هفته ۱۱ درصد افت قیمت داشت و قیمت ۱۳۸۱ تومان را روی تابلو به ثبت رساند.

بازار سهام هفته سوم تیرماه در یک نگاه

همانطور که گفته شد بورس در دو روز ابتدایی هفته رشد خوبی داشت. به طوری که شاخص کل و شاخص هم وزن در اولین روز هفته به ترتیب ۴.۲ درصد و ۳.۴۲ درصد رشد کردند. این روند در روز یکشنبه با قدرت کمتری ادامه یافت و شاخص کل ۱.۷۲ درصد و شاخص هم وزن ۱.۶ درصد به ارتفاع خود افزود.

روز دوشنبه سمت عرضه به تدریج قوت گرفت و باعث شد شاخص کل ۰.۲۳ درصد کاهش یابد. اما شاخص هم وزن توانست در این روز ۰.۱۱ درصد رشد کند.

روز سه شنبه هر دو شاخص بورس منفی بودند. به طوری که شاخص کل ۰.۱۹ درصد و شاخص هم وزن ۰.۰۵ درصد کاهش یافت. این روند در آخرین روز هفته قوت گرفت و شاخص کل و شاخص هم وزن به ترتیب ۰.۳۵ و ۰.۳۹ درصد کاهش یافت.

پیش بینی بازار سهام فردا

مجید شجاعی کارشناس بازار سرمایه گفت: واکنش بازار سرمایه به انتخاب روز شنبه مسعود البادیشیان هیجانی بود و با نزدیک شدن به پایان هفته، سمت خرید ضعیف شد. دولت جدید است.

وی افزود: عدم دخالت دولت در بازار سرمایه در موضوعات نرخ خوراک پالایشگاهی و پتروشیمی، سود انحصاری و غیره، لغو قیمت گذاری دستوری، کاهش مابه التفاوت دلار نیما و آزاد می تواند برای پایتخت مثبت باشد. بازار.

شجاعی تاکید کرد: انتظار فعالان بازار سرمایه برای کاهش نرخ سود در کوتاه مدت واقعی نیست، کاهش نرخ سود قطعا اقدام مثبتی برای بازار سرمایه است اما دولت جدید نمی تواند سود را کاهش دهد. به سادگی نرخ گذاری کنید، زیرا مقدار نقدینگی موجود می تواند تورم را به سطوح خطرناکی برساند. کشتن

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با انتخاب مسعود مزیکیان انتظارات تورمی تا حدودی کنترل شده و برای بهبود وضعیت اقتصادی که کوتاه مدت است خوش بینی ایجاد شده است. اگر اتفاق بیفتد می تواند موثر باشد.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا