فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲

شاخص هم وزن با ۳ هزار و ۸۹۹ واحد کاهش به رقم ۷۳۲ هزار و ۴۶ واحد رسید و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش به رقم ۴۱۱ هزار و ۷۴۰ واحد رسید.

معامله گران روز چهارشنبه با انجام ۳۶۵ هزار نوبت معاملاتی بیش از ۱۴.۶۳۰ میلیارد سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶.۱۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد کردند.

نمادهای فولاد، شپنا، وغدیر، شبندر، فارس و تاسیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات چهارشنبه با ادامه روند نزولی با ۱۲۳ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

معامله گران فرابورس ایران بیش از ۲۱۳ معامله انجام دادند که منجر به تغییر مالکیت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق شد.

نمادهای آریا، بپس، وسپهر، آرین، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

پیش بینی بازار سهام فردا

بورس اوراق بهادار تهران، هفته دوم اسفند ماه را با سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی ۷۵۰ هزار واحدی شاخص هم وزن آغاز می کند. هفته گذشته بازار سهام شاهد توقف معاملات فرابورس سهام در روزهای شنبه و یکشنبه بود که روند صعودی شاخص های سهام را مختل کرد. بورس در هفته سوم اسفند مواجه با کاهش تقاضا برای سهام و خروج پول واقعی؛ در حالی که هفته دوم اسفند روند صعودی را آغاز کرده بود. برخی از کارشناسان بازار سهام بر این باورند که روند شاخص های بورس در هفته سوم اسفند این ماه ناشی از اصلاح زمانی افزایشی شاخص ها در هفته دوم این ماه بود.

به این ترتیب پیش بینی می شود بورس امروز ارزش معاملات جزئی را در سطح ۴ تا ۸ همات داشته باشد. بورس تهران احتمالا امروز معاملات را با کاهش اندک موجودی شاخص های اصلی آغاز خواهد کرد. احتمال بازدهی مثبت اندک شاخص های اصلی بورس و عملکرد ضعیف تر شاخص کل نسبت به شاخص کل هم وزن در پایان معاملات امروز زیاد است. پیش بینی می شود جریان پول واقعی در سهام برای معاملات امروز مثبت باشد و احتمالا با خروج پول واقعی از صندوق های با درآمد ثابت مواجه خواهیم بود. احتمال افزایش رتبه های خرید سهام وجود دارد و همچنین احتمال افزایش رتبه های فروش سهام وجود دارد. احتمالاً در پایان معاملات امروز سرانه خرید هر کد واقعی در سطح ۲۵ میلیون تومان و سرانه فروش بالای ۲۳ میلیون تومان خواهد بود. احتمالاً بورس اوراق بهادار تهران در شاخص‌های اصلی خود رشد تراز بیشتری نسبت به بورس داشته باشد. اما احتمال شکاف بازدهی بین شاخص کل و هم وزن OTC افزایش خواهد یافت.

حس عقب ماندن از حداقل رشدی که این روزها برای برخی فعالان شکل گرفته بود باعث شد تا امروز از منفی ها استقبال خوبی شود و نگاتیوها فرصتی برای خرید این افراد اما در واقع شناخت قدرت فروشندگان و پیش بینی میان مدت بود. روند زمان امروز مناسب نبود.

برای روزهای آینده پیش بینی می شود که لیدر خودرو و گروه خودرو حفظ شود اما با توجه به احتمال اصلاح قیمت خودرو در ابتدای هفته آینده، جو نوسانی می تواند بر کل بازار حاکم شود.

و اگر خودرو پس از اصلاح چند روزه به روند صعودی خود ادامه دهد در میان مدت تاییدی بر حرکت صعودی خواهد بود و پیش بینی می شود با اندکی تاخیر بازار کلی با جو مثبت همراه شود. برای میان مدت.

شنبه آخرین هفته کاری سال است، به نظر می رسد شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا