فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲


ایران تحلیلی –

آسیا کرمی: در این گزارش وضعیت بازار سهام در هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲ و روند نزولی آن و همچنین پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ بر اساس وضعیت بورس در هفته جاری پرداخت شده است.

در اولین روز از هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه با افت ۱۹ هزار و ۳۱ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با افت ۸ هزار واحدی به عدد ۷۵۴ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

در این روز نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو و وبملت بیشترین تاثیر را بر این شاخص گذاشتند و همگی باعث ریزش شاخص شدند.

روز شنبه شاخص فرابورس با افت ۲۵۲ واحدی در پایان معاملات به رقم ۲۶ هزار و ۴۲ واحد رسید.

در این روز نمادهای فسبا، آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز دوم هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز یکشنبه ۱ بهمن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ماه ۱۴۰۲ با افت ۱۳ هزار و ۷۲۵ واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۱۰ هزار و ۳۰ واحد کاهش به عدد ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.

در این روز نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، خودرو، وغدیر و شهبرن بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

روز یکشنبه، شاخص فرابورس در پایان معاملات با افت ۳۷۱ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

در این روز نمادهای بی پاس، آریا و فسبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز سوم هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز دوشنبه ۲ بهمن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ماه ۱۴۰۲ با زیان ۶ هزار و ۶۶۴ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با افت ۴ هزار و ۵۳۰ واحدی به رقم ۷۳۹ هزار و ۷۷۲ واحد رسید.

در این روز نماد بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را در بازار داشت. از سوی دیگر نمادهای تاپیکو، رمپنا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

روز دوشنبه شاخص فرابورس با افت ۱۴۷ واحدی در پایان معاملات به ۲۵ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

در این روز نمادهای آریا، الکت و شوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

چهارمین روز از هفته اول بورس بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز سه شنبه ۳ بهمن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ماه ۱۴۰۲ با زیان ۲۶ هزار و ۵۲۷ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۱۵ هزار و ۶۵۸ واحد کاهش به رقم ۷۲۴ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

در این روز نمادهای شپنا، فولاد، تاپیکو، فملی، اخبار، خودرو و وقدیر بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند و همگی باعث ریزش شاخص شدند.

روز سه شنبه، شاخص فرابورس نیز با افت ۳۹۴ واحدی به ۲۵ هزار و ۱۲۹ واحد در پایان معاملات رسید.

در این روز نمادهای آریا، وسپهر، انتخاب، خاور، شگویا، شوان، خدیزل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز پنجم از هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز چهارشنبه ۴ بهمن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ماه ۱۴۰۲ با ۳۴۱۵ واحد افزایش به ۲۱۲۳۴۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۳ هزار و ۸۴۵ واحد افزایش به رقم ۷۲۷ هزار و ۹۶۱ واحد رسید.

در این روز نمادهای فولاد، حکمتی، فملی، اخابر و شستا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارسان و شبریز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

روز چهارشنبه، شاخص فرابورس در پایان معاملات با افزایش ۱۵۰ واحدی به ۲۵ هزار و ۲۸۰ واحد رسید.

در این روز نمادهای هرمز، خاور، آریا، مادیرا، زاگرس، شگویا و شوان بیشترین تاثیر را بر شاخص FBA گذاشتند و همگی به صعود شاخص کمک کردند.

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲

در این هفته نمادهای فولاد، حکمتی، فملی، اخبار و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو، وبملت، وغدیر، شبورن، شپنا، فولاد و فملی و اخابر و وغدیر. پارسان و شبریز بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

شنبه بازار سهام ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ به کدام سمت می رود؟ صعود یا سقوط؟

همچنین نمادهای هرمز، خاور، آریا، مادیرا، زاگرس، شگویا و شاوان بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند و نمادهای فسبا، آریا، شگویا، بپس، الخط، شاوان، وسپهر. خاور و خدیزل.

وضعیت این روزهای بورس چندان جالب نیست چرا که مهدی افضلیان، کارشناس و مدرس بازار سرمایه در این باره گفت: در یک روز عادی سرمایه گذار رغبتی به خرید وجوه طلا نداشت، حداقل در در کوتاه‌مدت، اما اکنون فاجعه‌ای بر سر بازار سرمایه آمده است که سرمایه‌گذار نوسانات کوتاه‌مدت حاضر به خرید وجوه طلای بالاتر از ناو است، که نتیجه خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت، سهام و به صندوق‌های طلا است.

لازم به ذکر است ارزش معاملات خرد آنگونه که در اخبار برخی رسانه ها نوشته شده است نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه کاهش محسوسی نداشته است. و همچنین در هفته گذشته شدت برداشت نسبت به میانگین ماهانه افزایش یافته است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس ایران فرسوده شده است به طوری که از ۱۲ ماه سال ۱۰ ماه افت و نزولی است و تنها ۲ ماه از سال پررونق است.

همچنین مهدی روزبهانی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با یک خبرگزاری در خصوص وضعیت فعلی بورس گفت: چرا بورس در چنین وضعیتی قرار دارد؟ آقای عشقی رئیس سازمان بورس اگر در این شرایط توانایی کنترل و مدیریت این بازار را ندارید چرا استعفا نمی دهد.

این کارشناس همچنین افزود: یک روز نرخ خوراک پتروشیمی ها، یک روز شایعه توقف بورس کالا، یک روز سفارش قیمت، یک روز کاهش قیمت دلار، یک روز تنش های سیاسی در منطقه، یک روز بی دلیل. عوارض و مالیات، یک روز نظرات غیر ضروری. و غیر کارشناسان مسئولین و… سایه این بهانه ها بر سر بورس سنگینی می کند.

به راستی علت این همه التهاب و هیجان و باتلاق بورس چیست؟ چرا بورس این روزها بی ثبات است؟

وضعیت نابسامان بورس حتی انتقادهایی را متوجه رئیس جمهور نیز کرده است، چنانکه روزبهانی در گفت وگویی گفت: آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی ایشان که در ابتدای روی کار آمدن اولویت اول خود را مردم و بازار سرمایه اعلام کردند. حالا برای تامین کسری بودجه خود با گرفتن انواع مالیات و افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها و … دست روی سود شرکت های بورسی گذاشته اند و صنایع بورسی را یکی پس از دیگری نابود کرده اند. تیر سرشان را گذاشته اند.

وی همچنین به سخنان خود افزود: به نظر می رسد رئیس سازمان بورس توانایی کنترل و مدیریت بورس را ندارد و به همین دلیل سهامداران خواهان استعفای آقای عشقی هستند. جای مدیران متخصص و ماهر و نترس متاسفانه در ماه های اخیر در بورس خالی است. مدیران بورس ثابت کرده اند که توانایی مدیریت این بازار را ندارند و شجاعت و تخصص کافی برای اداره امور را ندارند کمترین کار مثبتی که می توانند انجام دهند این است که با استعفای رسمی و خداحافظی، سهامداران خرد را راضی کنند.

راستی همانطور که روزبهانی گفت مگر غیر از این است که کشور ما سرشار از منابع و ثروت است چرا در زمستان گاز نداشته باشد که صنایع را تعطیل کند و در تابستان برق نداشته باشد. پس کارخانه های سیمان باید تعطیل شوند؟

روزبهانی ادامه داد: این روزها بورس بازی مار و پله است که هر ثانیه سهامدار باید منتظر گزیده شدن باشد و به نقطه صفر برگردد، اگر نشد در زیان فرو رود.

این کارشناس خاطرنشان کرده است که در کل سال بازار ما ۲ ماه کمی رونق می گیرد و سهامداران خرد باید ۱۰ ماه بعد همان ۲ ماه را با نگاتیوهای فرسایشی و طاقت فرسا بپردازند!

وضعیت بورس که این روزها زخمی بر سینه سهامدارانش گذاشته، تا کی اینطور ادامه خواهد داشت؟ به راستی چرا مسئولان بورس علت ریزش بورس را بررسی نمی کنند تا راه حل مناسبی برای حل این بحران بورس بیابند؟!

با توجه به اینکه شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری چهارشنبه ۴ می باشد بهمن ماه با ۳ هزار و ۴۱۵ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۶۴ واحد رسید. همچنین بر خلاف دیگر روزهای این هفته، شاخص هم وزن با ۳ هزار و ۸۴۵ واحد افزایش به رقم ۷۲۷ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. بنابراین احتمال ریزش بورس در روز شنبه دور از انتظار نیست، البته باید منتظر ماند و دید که بورس صعودی می کند یا نزولی؟ آیا بورس هفته دوم است؟ بهمن آیا ماه سبز می شود؟

همانطور که قبلاً گفتیم و می دانیم که بازار سهام در بیشتر مواقع رفتاری دوگانه دارد و به احتمال زیاد در ابتدای هفته دوم بهمن در ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس وضعیت خوبی ندارد و اخبار مختلفی می تواند بر این شاخص تاثیر بگذارد.

روز شنبه چه اتفاقی برای بورس می افتد؟ آیا بازار سهام در روز شنبه صعودی خواهد بود یا سقوط؟ با این رفتار دوگانه، بورس بالا می رود یا نزول؟

آیا بازار سهام هفته اول است بهمن آیا ماه سبز می شود؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا