اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ بهمن

چرا با رشد بیشتر دلار، بازار سهام بیشتر سقوط می کند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز باز هم مسیر نزولی را انتخاب کرد و با افت ۹ هزار و ۹۳۱ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید. بهمن ارزش منفی سالانه ۲.۴۴ درصد و بازده سالانه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۵.۶۲ درصد است.

ارزش معاملات در روز جاری حدود ۵ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان بود که ارزش بازار بورس تهران را به ۷ میلیون و ۳۲۷ هزار میلیارد تومان رساند.

این شرکت تولید انبوه در روزهای اخیر از نظر ارزش معاملاتی از خودروسازی پیشی گرفته و با بالاترین ارزش معاملاتی در صنعت در رتبه اول قرار دارد. این گروه با ارزش معاملاتی حدود ۳۶۶ در رتبه اول قرار دارد و گروه خودرویی با ارزش معاملاتی ۳۱۸ میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد.

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

عملاً شاخص کل در نمادهای بزرگ خود به سختی تغییر کرده است و بازار توجه چندانی به این نمادها ندارد و می توان نتیجه گرفت که معاملات نمادهای کوچک بازار (شاخص تعادلی) عملاً در بازار مشهودتر است.

بازار و اهالی بازار همچنان از عملکرد سازمان بورس تهران گلایه دارند. اما بازار در این چند روز دچار افت شد. با این حال، همچنان در محدوده حمایتی میانگین متحرک ۵۵ روزه خود قرار دارد، اما ترس از اقدامات و شرایط سیاسی در منطقه اجازه رشد بازار سرمایه را نمی دهد.

در هر صورت از نظر فنی می توان بازار را در این حوزه ها حمایت کرد و به روند صعودی خود بازگشت، اما اگر شاخص این سطح را از دست بدهد، عملکرد بازار بسیار مشکل خواهد بود، که این امر در این زمینه وجود خواهد داشت. سطح ۲.۲ ارزش این شاخص به دلیل عدم حمایت از شاخص ممکن است دوباره به ۲.۱ میلیون واحد سقوط کند. / اکو ایران

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۱۱ بهمن

بورس همچنان متاثر از اتفاقات شبانه است و در حالی که بازار با فاز بسته می شود، با اتفاقات شب و نیمه شب فضا تغییر می کند. بازار امروز در فضای تعادلی منفی و با فضای بالای نرخ سود و ترس از جنگ بسته شد، ناامیدی از سیاست های بانک مرکزی نیز بر ذهنیت سرمایه گذاران افزود. به طور کلی می توان گفت که بورس ها از نظر روحی و روانی در بدترین وضعیت بدبینی قرار دارند و نه فرصتی در کوتاه مدت می بینند و نه در بلندمدت امید. در بازارها رایج است که بهترین زمان برای چرخش بازار در اوج بدبینی است، اما این می تواند زمان بر باشد. از سوی دیگر، این بدبینی در بورس ایران که به شدت تحت تاثیر سیاست های دولت است، می تواند تا تغییر فاز تفکر دولت ادامه یابد. به عنوان مثال سال گذشته بورس با وجود رشد دلار و همه دارایی ها رشد نکرد زیرا شرکت های بورسی اجازه افزایش نرخ ارز و سایر کالاها را نداشتند.

با در نظر گرفتن شرایط حاکم و با فرض اینکه یک اتفاق منفی (و شاید مثبت) یک شبه رخ ندهد، انتظار می رود بازار سهام فردا در تعادل منفی قرار گیرد. این تراز منفی می تواند با نزدیک شدن به پایان بازار به تراز مثبت تبدیل شود و قیمت آخرین معاملات بالاتر از قیمت های پایانی باشد. / صبح

چرا با رشد بیشتر دلار، بازار سهام بیشتر سقوط می کند؟

نمودار امروز بورس قرمز یکپارچه بود، گروه سرمایه گذاری با افت شدید، گروه مصرف کننده نیز کاملا منفی، فرآورده های نفتی همچنان منفی بودند و برخی نمادها در بازار امروز مثبت بودند که شگستر، فسبا، کرومیت و برخی نمادها در بازار امروز مثبت بودند. زمینه کشاورزی

زمانی که دلار رشد بیشتری داشته باشد، بازار سهام کاهش بیشتری را تجربه می کند. دلیل این امر این است که وقتی بازار نتواند در برابر یک روند صعودی مقاومت کند و دائماً سرکوب شود، با مراجعه سرمایه گذاران به بازارهای دیگر، تمایل به نزول سریعتر تحقق می یابد.

بورس مدت هاست که روند خود را از بخش واقعی اقتصاد جدا کرده است و سرمایه های کلان تمایلی به ورود به این بازار ندارند و سعی می کنند در بازارهای با ریسک کمتر سرمایه گذاری کنند. در بازار امروز ارزش معاملات اندکی افزایش یافت که پیش بینی می شود در بازار فردا افت کمتری را شاهد باشیم. سقوط شرکت‌های بزرگ با وجود رشد دلار، اتفاقی بی‌سابقه در بورس تهران است. ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا