فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲


ایران تحلیل –

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه ۱۰). بهمن) با ۹ هزار و ۹۳۱ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن با ۴ هزار و ۱۸۴ واحد کاهش به عدد ۷۳۴ هزار و ۳۹۷ واحد رسید. نمادهای «شپنا، شستا، وبملت، پارسان، میدکو، خودرو و وغدیر» بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز با ۵۹ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. نمادهای «بپس، خاور، مارون، هرمز و وسپهر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

گروه انبوه سازی در چند روز گذشته از نظر ارزش معاملاتی از گروه خودرو پیشی گرفته و در بالاترین ارزش معاملاتی صنایع در رتبه اول قرار دارد. این گروه با ارزش معاملاتی حدود ۳۶۶ میلیارد تومان رتبه اول را به خود اختصاص داده است و گروه خودرویی نیز ۳۱۸ میلیارد تومان ارزش معاملاتی دارد. در جایگاه دوم ایستاده است.

قیمت دلار در بازار آزاد در این چند روز با توجه به شرایط سیاسی و منطقه ای روند صعودی به خود گرفته است و ارقامی بالاتر از ۵۹ هزار تومان نیز دیده می شود.

قیمت طلا در ابتدا ۱۸ گرم است بهمن ماه رقمی نزدیک به ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برای هر گرم دیده بود. از ابتدای صبح امروز رقمی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را به خود دیده است.

گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده است که خودرو زوتی DL 5 مدل ۲۰۲۳ را با قیمت یک میلیارد و ۵۹ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز کاری به مناسبت دهه فجر به فروش می رساند. همچنین طرح ویژه فروش خودروهای سایپا ویژه دهه فجر ۱۴۰۲ از روز پنجشنبه دوازدهم بهمن ماه با عرضه سه محصول از خانواده اطلس و کوییک آغاز می شود. موعد تحویل این خودروها نیز در طرح فروش ویژه ۹۰ روزه و در طرح پیش فروش در هفته چهارم است. مرداد و شهریور و مهر ماه ۱۴۰۳ ذکر شده است.

روزنامه دنیای اختاز نیز نوشت: شبکه خبری CNN با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در مدت سپری شده پس از کشته شدن سربازان آمریکایی در حمله پهپادی، حمله به ایران را یکی از بعیدترین گزینه ها دانست.

کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری بزرگتر در خاورمیانه نیستیم. در واقع همه اقدامات رئیس جمهور (بایدن) با هدف تنش زدایی و تلاش برای کاهش تنش طراحی شده است.

اما نخست وزیر قطر گفت که امیدوار است پاسخ ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، بر پیشرفت در راستای توافق جدید بین اسرائیل و حماس برای آزادی گروگان ها سایه افکند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص حساب های تجاری گفته است که به فعالان اقتصادی اطلاع داده شود که وجوه غیردرآمدی به حساب های تجاری واریز نشود. چون درآمد محسوب می شود.

همچنین با تصمیم بانک مرکزی دستورالعمل حراج حضوری شمش طلا با تغییراتی همراه بوده که بر اساس آن شرایط جدید خرید خرده و عمده شمش طلا در این حراجی ها تشریح شده است. در شرایط جدید خریدار می تواند حداقل یک و حداکثر ۵ عدد شمش طلای یک کیلویی را در حراج خرده فروشی خریداری کند. سقف خرید خرده فروشی در هر هفته تقویم تنها ۵ عدد شمش طلای استاندارد خواهد بود.

پیش بینی سهام چهارشنبه

با توجه به اینکه شاخص کل بورس در روز سه شنبه ۹ هزار و ۹۳۱ واحد کاهش یافت و به رقم ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید و روند نزولی بورس طی چند روز گذشته، به احتمال زیاد شاخص کل بورس در روز چهارشنبه نیز افت کند. البته باید منتظر ماند و دید که آیا بورس صعودی می کند یا سقوط؟ و این احتمال وجود دارد که در این هفته شاخص منفی بورس از هفته آینده استقبال کند.

آیا بورس فردا افزایش می یابد؟ آیا بورس فردا سقوط می کند؟

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

عملاً شاخص کل در نمادهای بزرگ خود با تغییرات اندکی مواجه بوده و بازار توجه چندانی به این نمادها ندارد و می توان نتیجه گرفت که عملاً معاملات نمادهای کوچک بازار (شاخص هم وزن) در بازار مشهودتر است.

بازار و اهالی بازار همچنان از عملکرد سازمان بورس تهران گلایه دارند. اما بازار در این چند روز با افت مواجه شده است. اما همچنان در محدوده حمایتی میانگین ۵۵ روزه خود قرار دارد اما ترس از اقدامات و شرایط سیاسی منطقه اجازه رشد بازار سرمایه را نمی دهد.

به هر حال از نظر فنی می توان بازار را در این بازه ها حمایت کرد و به روند صعودی خود بازگشت، اما اگر شاخص این سطح را از دست بدهد، کار برای بازار بسیار سخت می شود که در محدوده ۲.۲ اتفاق می افتد. میلیون دستگاه در نیمه اول سال جاری برای شاخص ممکن است به دلیل عدم حمایت شاخص در سطح ۲.۱ میلیون واحدی مجدداً سقوط کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا