فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

در این مطلب از ایران تحلیلی پیش بینی بورس فردا چهارشنبه شانزدهم خرداد ۱۴۰۳ از ذهن شما عبور می کند. با ما بمان!


ایران تحلیل –

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار در محدوده مطلوبی قرار دارد، گفت: به نظر می رسد رشد بورس پس از انتخابات آغاز شود و به نظر می رسد صنعت خودرو یک صنعت پرطرفدار بورسی است.

رحمان رحیمی، کارشناس بازار سرمایه درباره گستره دامنه نوسان گفت: محدود کردن دامنه نوسان برخلاف تصور بیشتر از تخلیه هیجانات باعث ایجاد احساسات می شود. بنابراین همانطور که مشاهده شد در روزهای گذشته اکثر نمادها در صف فروش ۲ درصد قفل شده بودند. وضعیتی که فشار روانی منفی بر بازار سرمایه ایجاد می کند و طبیعتا منفی ۷ درصدی تاثیر کمتری نسبت به منفی ۲ درصدی دارد.

وی افزود: از سوی دیگر ممکن است این گونه صف ها در محدوده نوسانات عادی تشکیل نشود; زیرا بازار در محدوده های ارزشی قرار دارد و همچنین گذشته بازار نیز اشتباه بودن این تصمیم را ثابت می کند. مثلا بعد از شهادت سردار سلیمانی هم مشاهده کردیم که این محدودیت کمکی به بازار سرمایه نکرد.

رحیمی درباره صندوق های با درآمد ثابت نیز توضیح داد و گفت: نامه بانک مرکزی به بانک ها و به دنبال آن دستور سازمان بورس به صندوق های با درآمد ثابت مبنی بر ممنوعیت استفاده از ۱۶ واژه خاص، سیگنال بزرگی برای بازار تلقی می شود. از این حیث نرخ سود بدون ریسک عامل اصلی تمامی اتفاقات منفی برای بازار سرمایه است و بدیهی است که مدیریت و کاهش آن را می توان موتور محرکه بورس تهران دانست.

وی در خصوص آینده بازار و صنایع پرطرفدار نیز خاطرنشان کرد: واقعیت این است که انتخابات وزن زیادی در آینده بازار ندارد و باید بورس را به قبل و بعد از آن تقسیم کرد. اساساً اشتباه است; اما با توجه به بمباران اخبار، البته برخی از آنها به طور کامل عملیاتی شده اند، پیش بینی می شود تا یک ماه آینده شاخص کل رشد چند درصدی داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: واضح است که این رشد همه نمادها و صنایع را شامل نمی شود. اما به نظر من صنعت خودرو بسیار محبوب خواهد بود.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا