فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / بورس صعود می کند یا سقوط؟

در این خبر، پیش بینی بازار سهام فردا چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ پرداخت شده است.


افق میهن –

تیر ۱۴۰۳ نیز به پایان رسید، بازار فردا چهارشنبه تعطیل است، البته این روند نیمه تعطیل در دو روز ابتدایی هفته جاری در بازار سرمایه مشاهده شد. ارزش معاملات روز یکشنبه در بازار قابل قبول نبود و حدود ۳۹۰۰ میلیارد تومان قیمت داشت. این شاخص با ۸۸۲ واحد در همان محدوده ۲.۲ میلیون واحدی قرار گرفت. بازار سرمایه کم کم به اوج برگزاری مجامع در سال ۱۴۰۳ نزدیک می شود تا عملکرد و برنامه های شرکت ها در سال ۱۴۰۳ را از زبان مدیران بشنوند.

در جریان معاملات روز یکشنبه بورس تهران عدد شاخص حدود ۸۸۲ واحد مثبت بود به طوری که این نماگر بازار سرمایه در همان محدوده ۲.۲ میلیون واحدی باقی می ماند و برای بازار و افراد فنی در سطح حداقل امیدواریم که بازار شاهد کاهش بیشتر نباشد. این سطح پشتیبانی ممکن است برای روزهای آینده عملکرد بهتری داشته باشد. گزارش های منتشر شده از وضعیت نمادهای اهرمی نشان داد که می توان روی مثبت شدن بازار حساب کرد. اما گرمای هوا و تعطیلی واحد تولیدی بازار سرمایه این روند را کند می کند.

فلزات اساسی، گروه شیمیایی و گروه انبوه سازی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و فلزات اساسی با ۲۲۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را در بازار روز یکشنبه به خود اختصاص دادند.

در حال حاضر پس از شور و هیجان ناشی از انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اکنون بازار به دنبال بررسی سودآوری شرکت ها در بهار سال ۱۴۰۳ است تا عملکرد شرکت ها در سه ماهه اول سال جاری را بررسی کند. اگرچه وضعیت بسیاری از نمادها برای تابستان مشخص است و قطعا وضعیت تولید آنها بهتر از دوز مشابه سال قبل نخواهد بود، زیرا عدم تعادل انرژی برای امسال خود را بیش از پیش شدیدتر نشان داده است. اما اهالی بازار سرمایه در میان اعلام صورت سود و زیان سه ماهه شرکت ها و بعضاً (شش ماهه و نه ماهه سایر شرکت ها) به دنبال فرصت های سرمایه گذاری مناسب هستند.

و نرخ دلار در مرکز مبادلات در حال افزایش است. روز یکشنبه پیش از تعطیلات نرخ باز شدن بازار دلار در سامانه نیما به ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت. گفته می شود این نرخ نسبت به قیمت های کشف شده در معاملات ۶ ماه قبل بیش از ۱۰ درصد و نسبت به یک ماه قبل نزدیک به ۲.۵ درصد رشد داشته است.

اما در هفته جاری جلسه کانون کارگزاران بورس با موضوع بررسی مدیریت سفارش کارگزاران با حضور ناظر بورس های سازمان بورس و برخی از اعضای این کانون برگزار شد. عظیم ثابت دبیرکل کانون کارگزاران بورس با بیان اینکه صنعت کارگزاری در حال حاضر با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: طی ۱۰ سال گذشته فشارهای زیادی برای کاهش کارمزدها وارد شده است و در این مدت نه تنها آیا کارمزد افزایش نیافته است، اما ۳۰ درصد نیز کاهش یافته است. گفته می شود در این جلسه موضوع کارگزاری تاجر و دستورالعمل تاسیس شرکت های کارگزاری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اقداماتی برای تدوین دستورالعمل انجام شد و ۵ گام برای مدیریت بازار تعریف شد و مدیریت بازاریابی شرکت های کارگزاری خواهد بود. به زودی اجرا شود.

و گزارش اداره تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که طی ۶ سال گذشته تعداد صندوق های قابل معامله در بورس از ۹ صندوق به ۷۰ صندوق افزایش یافته است و ارزش کل دارایی های تحت مدیریت این نوع صندوق ها. وجوه از ۲۳۷ میلیارد تومان به ۸۵ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل در معاملات روز یکشنبه تغییر چندانی ندید و بازار در همان محدوده ۲.۲ میلیون واحدی شاخص کل باقی ماند تا همه چیز به هفته آینده موکول شود زیرا بازار در تعطیلات میان مدت قرار دارد و بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند. ریسک این تعطیلات را برای تجارت قبول نکنید.

اندیکاتورهای شاخص و نمودار همراه با سطوح حمایتی و مقاومتی بدون تغییر همچنان به تایید سیگنال قبلی ادامه می دهند و بازار منتظر ارزش معاملاتی خوبی برای رشد است.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا