اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات روز سه شنبه، شاخص کل با ۰.۵۲ درصد رشد (معادل ۱۱۰۰۰۳۰۷ واحد از قله این شاخص) به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۳۶ واحد رسید و شاخص هم وزن به موازات آن حرکت کرد. اما ثبت ارزان تر شاخص تعادلی با ۰.۸۳ درصد افزایش (معادل ۶۱۷۳ واحد) به سطح ۷۴۷۰۰۰ واحد رسید.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

دو انتظار بورس تهران در روز سه شنبه یعنی ایجاد فرصت خرید برای بازماندگان رشد اخیر و همچنین موقعیت برتر خریداران محقق شده است. بازار سهام چهارمین روز معاملاتی هفته را با پیشی گرفتن نمادهای منفی بازار از نمادهای مثبت آغاز کرد. این نسبت پس از ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات به نفع نمادهای مثبت تغییر کرد.

در طول دوره معاملاتی، نمادهای بزرگ و شاخص ساز بین دو طرف محدوده صفر نوسانی تغییرات متعددی داشت. عملکرد بهتر نماگر برابری تراز نسبت به شاخص اصلی معاملات بر خلاف روزهای گذشته نشان از وجود چرخش نقدینگی بین نمادهای بازار دارد.

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس شورای عالی بورس، جزئیات و تصمیمات اتخاذ شده در مورد تجدید ارزیابی ها را تشریح کرد. وی گفت: این موضوع باید به صورت پیشنهادی در بودجه ۱۴۰۳ مطرح شود.

این پیام به سرعت شما را از پیشنهادات مطلع می کند گروه خودرو این امر تاثیر مثبتی داشت و حجم و ارزش معاملات با نمادهای این صنعت را افزایش داد. با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی کشور در مصاحبه ای گفت: در حال مذاکره با وزارت امنیت برای واگذاری کارخانه های خودروسازی به بخش خصوصی هستیم.

جو مثبتی که در بین خودروسازان به وجود آمده ممکن است در آخرین روز معاملاتی هفته به کل بازار سرایت کند و جایی برای کندل منفی شاخص باقی نماند. همچنین با بسته شدن شمع در سبز روز سه شنبه، شاخص بالاتر از مقاومت ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی تثبیت شد./تجارت نیوز

بازار فردا چطوره؟

بازار امروز سر و صدای بازارهای دو روز گذشته را نداشت، متعادل تر و ۱۱ هزار واحد پیشروی بیشتری داشت، اما نکته مثبت بازار امروز انتشار خبر کاهش زمان تجدید ارزیابی شرکت ها است. دارایی های. این در بودجه از پنج سال به سه سال کاهش می یابد که کمک بزرگی برای شرکت خودروسازی خواهد بود.

از سوی دیگر تعهد به افزایش سرمایه شرکت های بزرگ بورسی توسط سازمان بورس و آغاز فرآیند این شرکت ها می تواند تاثیر مثبتی بر کل بازار داشته باشد.

ارزش معاملات بورس امروز به ۹ میلیارد تومان رسید. این نشانه ای از بهبود کلی بازار و تمایل معامله گران به سرمایه گذاری است.

پیش بینی می شود روند بازار فردا مثبت باشد، برخی از سهام این روزها بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته اند و ممکن است تغییر سهام در این قیمت ها منطقی باشد. روند ترازنامه مثبت را پیش بینی خواهیم کرد./ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا