اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات چهارمین روز هفته با کاهش ۰.۰۷ درصدی بر روی دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحد قرار گرفت که از این شاخص اوج، ۱۵ هزار و ۹۰۷ واحد است. شاخص هم وزن نیز با افت ۱.۳۵ درصدی به رقم ۷۵۹,۰۰۰,۸۲۴ واحد (معادل ۱۰,۰۰۰,۳۸۴ واحد) رسید.

هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز سه شنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را ۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان اعلام کرد. لازم به ذکر است در چهارمین روز هفته تابلوی بورس تهران حجم معاملات ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهمی را به نمایش می گذارد.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

بازار سهام پس از تعطیلات دو روزه در اواسط هفته در حالی بازگشایی شد که بیش از ۹۰ درصد بازار در وضعیت قرمز قرار داشت. با توجه به افزایش تنش های سیاسی در بعدازظهر دوشنبه، واکنش منفی بازار دور از انتظار نبود.

این موضوع باعث افزایش قیمت دلار و از سوی دیگر روند خرید در بازار طلا شد. به نظر می رسد با فروکش شدن احساسات ناشی از افزایش تنش های سیاسی و نظامی، روند صعودی دلار و طلا با اصلاح همراه خواهد بود.

اما در نیمه دوم بورس، جریان معاملات در نمادهای شاخص بهبود یافت و فروشندگان تا حدودی عقب نشینی کردند. این امر باعث شد که بازار به تدریج به تعادل نزدیک شود و ارزش سفارشات خرید و فروش به یکدیگر نزدیک شود.

به طور کلی در خصوص بازار سه شنبه می توان گفت که نتیجه معاملات، انباشت منفی ابتدای دوره و کاهش تدریجی فشار فروش بازار بوده است. رشد قیمت دلار و چشم انداز صعودی آن سهامداران را بر آن داشته تا احتمال افزایش نرخ نیم ساله را در قیمت نمادها لحاظ کنند.

به همین دلیل در چنین شوک هایی نسبت به گذشته هیجان فروش در بازار کمتر است. اگر اتفاق غیرمنتظره ای در فضای سیاسی مربوطه رخ ندهد، می توان انتظار تعادل بازار و تمایل اهالی تالار شیشه ای را برای سبز شدن نیمی از نمادهای کارت معاملاتی داشت. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۱۵ اسفند فروردین ۱۴۰۳

امروز بازارها مملو از ریسک سیاسی بود و به دنبال حمله اسرائیل به ساختمان مجاور کنسولگری ایران در دمشق در روز دوشنبه، نگرانی از افزایش تنش ها در منطقه باعث شد تا امروز شاهد عجله برای خرید طلا و دلار باشیم. از سوی دیگر فشار فروش شدیدی بر سهام وارد نشد و پس از زیان در ابتدای معاملات، معاملات متعادل شد. تجربه اتفاقات قبلی و همچنین سطح قیمت سهام و پتانسیل رشد دلار نیما باعث شده سهامداران در حال حاضر رفتار ترسناکی نداشته باشند و مانند چند ماه قبل دچار وحشت نشوند.

برای فردای بورس انتظار می رود معاملات متعادل مثبت باشد اما به شرطی که تا آغاز معاملات فردا اتفاق سیاسی جدی تری رخ ندهد که منجر به افزایش نگرانی ها شود. اگر این احساسات به همین شکل باقی بماند، معاملات متعادل فردا مثبت خواهند بود. نمادهای دلار احتمالاً مورد توجه قرار خواهند گرفت، همچنین نمادهایی که می توانند گزارش های خوبی ارائه دهند. پایان معاملات امروز به نوعی با خوش بینی به فردا خاتمه یافت. به نظر می رسد دلار و طلا فردا به رشد هیجانی خود پایان دهند و به روند عادی خود بازگردند. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا