اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات چهارمین روز هفته با رشد ۱.۵ درصدی روی دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحد قرار گرفت که ۳۲ هزار و ۶۳ واحد بالاتر از قله این شاخص است. شاخص هم وزن با ۰.۵۴ درصد افزایش (معادل ۳۹۷۳ واحد) به رقم ۷۳۹۷۵۶ واحد رسید.

هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز سه شنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را ۷ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان اعلام کرد. لازم به ذکر است، تابلوی بورس تهران در چهارمین روز هفته، حجم معاملات ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهمی را به نمایش می گذارد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در آن روز نیز نشان می دهد که سرمایه آنها وارد بورس شده است. شاخص واقعی ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه شنبه بورس از ورود ۶۱۴ میلیارد تومان پول واقعی به سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری خبر می دهد.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

همانطور که انتظار می رفت، بازار سهام به روند صعودی خود ادامه داد و این بار پس از کاهش جریان معاملاتی شرکت خودروسازی، با یک رهبر جدید همراه شد. سالن شیشه ای در طول روز سه شنبه به لطف نمادهای پالایش او لباس سبز پوشیده بود.

پس از اینکه فشار تقاضا در معاملات نیمروز تا حدودی کاهش یافت، فعالان بازار فرض کردند که جریان معاملات در روز سه شنبه همچنان متعادل خواهد بود. با این وجود، شاخص کل جهش ۳۲ هزار واحدی را ثبت کرد.

با این حال فاصله شاخص های سهام نشان می دهد که رشد اصلی بازار بر دوش نمادهای پالایشگاهی بوده است. با نزدیک شدن به پایان معاملات، شور و هیجان مردم در بازار سرمایه فروکش کرد و صف هایی برای خرید نمادهای متعدد ارائه شد.

اخبار مثبت مبنی بر تعلیق مالیات دو درصدی صادرات مواد خام و نیمه خام محرک اصلی بازار بود که معطوف به گروه های پالایشی بود. بر اساس اعلام وزیر امور اقتصادی، اخذ دو درصد مالیات بر صادرات مواد اولیه و نیمه خام از روز سه‌شنبه متوقف و عمده حقوق گمرکی پرداختی پس از صادرات برای صادرکنندگان اخذ می‌شود. درآمد حاصل شده است.

با این خبر جذابیت شرکت های صادراتی برای اهالی تالار شیشه ای بیشتر شد و این نمادها برای خرید صف کشیدند. عقب نشینی از تصمیمات و سیاست های غلط گذشته می تواند مسیر اقتصاد کشور و در نتیجه بورس را به سمت رشد و رشد هموار کند.

فعالان بازار در آخرین روز معاملاتی هفته به بهینه سازی پرتفوی خود فکر خواهند کرد. بنابراین احتمال افزایش ارزش معاملات وجود دارد که نشانه مثبتی برای تداوم چشم انداز مثبت تالار شیشه ای است. / اخبار تجارت

صرافی فردا ۱۶ اسفند

بورس یک روز خوب دیگر داشت و فایده اصلی آن روز خوب این بود که انتظارات را زیر پا گذاشت. همانطور که منفی های غیرمنتظره دردناک هستند، مثبت های غیرمنتظره نیز شادی آورتر هستند. در حال حاضر اخبار و اتفاقات مثبتی در بازار سهام وجود دارد که می تواند خریداران را تشویق کند و فروشندگان را بازدارد. بنابراین به نظر می رسد حرکت مثبت همچنان ادامه داشته باشد. امروز، معاملات گروه دلاری بزرگ بهتر انجام شد در حالی که در روزهای اخیر دیگر گروه های پرتیراژ مانند خودرو جذابیت بیشتری داشته اند. چرخش منابع یکی از اتفاقاتی است که حرکت مثبت را عمیق تر می کند.

در حال حاضر شرایط برای سهامداران مساعد است و به همین دلیل انتظار می‌رود بازار متوازن فردا مثبت شود و در صورت سرازیر شدن اخبار مثبت به نمادهای پرمعامله فوق، شمع خوب دیگری در این هفته خواهد بود. در این هفته نیز این شغل بهترین بازدهی در بورس تاکنون بوده است اردیبهشت یک ماه گذشته است و تجربه نشان داده است که اگر اخبار منفی وجود نداشته باشد، حرکات سریع هفتگی با هفته های مثبت بعد از آن ادامه می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا