اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات چهارمین روز هفته با کاهش ۰.۰۶ درصدی روی دو میلیون و ۹۷ هزار واحد قرار گرفت که نسبت به قله این شاخص ۱۲۲۴ واحدی را نشان می دهد.

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه ای در حالی رخ داد که شاخص هم وزن که نشانگر توسعه عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط ​​است، رشد معکوس را به ثبت رساند. شاخص هم وزن با افت ۰.۰۹ درصدی (معادل ۶۶۹ واحد) به رقم ۷۳۸ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

کاهش ارزش معاملات و از دست دادن کریدور چهار میلیارد تومانی در بورس اثری نگذاشت. بیشترین تمرکز بازدهی روزانه نمادها در پایان معاملات روز سه شنبه در محدوده منفی یک تا مثبت یک درصد بود.

این نکته نشان می‌دهد که تضعیف فضای فروش و کاهش قیمت نمادها بعید است در کل بازار سهام اصلاح قیمتی بیشتری را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، اگر کاهش قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات وجود داشته باشد، نمی توان انتظار حرکت مثبت بازار را داشت.

زمزمه های صنعت زغال سنگ امروز منجر به تقاضای مثبت در جریان معاملاتی نمادهای این گروه شده است. در جریان معاملات روز سه شنبه بورس خبر افزایش ضرایب زغال سنگ و کنسانتره آن نسبت به شمش فولاد را دریافت کرد. این خبر باعث شد تا صف هایی برای خرید برخی نمادها از این گروه تشکیل شود.

اما دلیل اصلی تقاضا در این گروه، اصلاح قیمت و رتبه P/E این صنعت در سطح پایین است. این وضعیت در سایر بخش های بازار نیز وجود دارد و اصلاح شدید قیمت در ماه گذشته فروشندگان را مسموم کرد. کارشناسان بر این باورند که سهامدارانی که در بازار باقی مانده اند دیگر علاقه ای به حراج دارایی های خود ندارند. بنابراین به نظر می رسد بازار در محدوده فعلی اصلاح قیمتی شدیدی را تجربه نکند.

اما آغاز حرکت صعودی شاخص های تالار شیشه ای منوط به افزایش ارزش و حجم معاملات و همچنین ارائه اخبار مثبت برای انرژی اولیه این حرکت است.

در بازار روز سه شنبه ۴۴۲ نماد در شرایطی به فعالیت خود پایان دادند که آخرین قیمت آنها کمتر از قیمت پایانی بود. از سوی دیگر، صندوق های بازنشستگی با کاهش آهسته خروجی واقعی مواجه شدند. بنابراین در راستای پیش بینی بازار سهام در روز چهارشنبه، می توان انتظار حداقل بهبود را نسبت به جریان معاملات روز سه شنبه داشت. / اخبار تجارت

بررسی فنی شاخص ترکیبی بورس اوراق بهادار تهران

اما شاخص به روند نزولی خود ادامه داد و امروز را با منفی به پایان رساند که البته این منفی برای بازار چندان معنی نداشت و بازار منتظر اخبار و وعده های صاحبان کسب و کار است. ناگفته نماند امروز یکی از خبرهای خوش بازار سرمایه به دست سهامداران نماد شبندر رسید و این نماد اعلام کرد که طبق بند نامه جدید حدود ۱۲ درصد از درآمد ۹ ماهه خود را از دست داده است.

از منظر فنی، شاخص کل حمایت میانگین های ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه را از دست داده است و بازار با دور شدن از این میانگین ها نشان داده است که تمایلی به رشد و بازگشت به اعداد بالاتر ندارد، اگرچه بازار برای تعطیلات میان مدت آماده می شود. او خود را برای پایان هفته آماده کرده است و منفی امروز و احتمالا روزهای آینده فردا و شنبه که یک روز بین تعطیلات است طبیعی است و دور از ذهن نیست. / اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا