اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج تالار شیشه ای اصلی با رشد اندک ۰.۰۳ درصدی به رقم ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد رسید که ۶۰۴ واحد بالاتر از قله این شاخص قرار دارد. شاخص هم وزن با ۰.۰۳ درصد کاهش (معادل ۱۹۴ واحد) به رقم ۷۲۷ هزار و ۸۳ واحد رسید.

هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز سه شنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را ۳ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان اعلام کرد. لازم به ذکر است تابلوی بورس تهران حجم معاملات در چهارمین روز هفته و ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم را نشان می دهد.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

آخرین ماه سال ۱۴۰۲ زمانی فرا رسید که سهامداران، به جز مدت کوتاهی، بازاری منفعل و راکد را تجربه کردند. جنبه مثبت بورس امروز رهایی از جو منفی چند هفته گذشته است. با این وجود ناتوانی بازار در حفظ این موقعیت و جبران نکردن حجم روزهای منفی، لیوان بورس را نیمه خالی می گذارد.

در واقع بازار نمی خواهد سقوط کند، اما از سوی دیگر انگیزه و سوخت لازم برای رشد را ندارد. انتشار اخبار مثبت و سوق دادن حال و هوای فعلی در بین فعالان بازار در جهت مثبت ضروری است.

کارشناسان معتقدند بورس تهران باید از طولانی شدن دوره تسویه وام کارگزاران استقبال کند. در غیر این صورت، منفی در روزهای پایانی سلف ممکن است دور از انتظار فعالان بازار نباشد. به طور کلی ثبات بازار سهام در مسیر صعودی مستلزم تغییر در پارامترهای کلان است و تنها در این صورت اشتهای فعالان برای خرید افزایش می یابد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار سهام برای حفظ چهره سبز خود در آخرین روز هفته دشوارتر خواهد بود. بنابراین، در راستای پیش بینی روز چهارشنبه بازار سهام، می توان حدس زد که تعادل در بورس ادامه خواهد داشت. / اخبار تجارت

صرافی فردا ۲ اسفند

در این چند روز به دلیل گران فروشی و برخی اقدامات سازمان بورس حرکت مثبتی داشت که محقق نشد. در واقع به دلیل عدم وجود انگیزه های مثبت قوی و پر هرج و مرج در بازار نرخ سود، هیچکس قصد خرید سهام را حتی در کوتاه مدت ندارد. البته عمق بازار به قدری کم است که خریداران نیز هنگام خرید با مشکل مواجه می شوند و مجبور می شوند متحمل ضرر مثبت شوند.

با توجه به شرایط حاکم پیش بینی می شود بازار سهام فردا متعادل و فرسوده باشد. بورس منتظر مثبت شدن اخبار و خروج از این فرسایش است. امیدواریم بالاخره این خبر برسد. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا