اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ |بورس امروز نشانه مثبت شدن در روزهای آینده را داشت؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص کل در پایان معاملات چهارمین روز هفته با افت ۰.۲ درصدی نسبت به قله این شاخص ۴۷۲۰ واحد کاهش یافت و به سطح ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن با ۰.۴۶ درصد کاهش (معادل ۳۲۴۴ واحد) به رقم ۷۰۹ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

تابلوی بورس تهران در چهارمین روز هفته، حجم معاملات ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی را نشان می دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز نشان از خروج سرمایه آنها از بورس دارد. شاخص واقعی ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات بورس از خروج ۲۲۸ میلیارد تومانی پول واقعی از سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری در روز سه شنبه خبر داد.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

کل بازار در معاملات روز سه شنبه شباهت زیادی به بازار روز قبل، دوشنبه داشت. حجم کم و کم رونق بودن بازار دوباره تکرار شد اما حرکت های اندک دلار و اتفاقات پیرامون بازار تا حدودی وضعیت بازار را بهبود بخشید.

اگرچه تعداد نمادهای منفی همچنان بیشتر از نمادهای مثبت در نقشه بازار بود، اما نسبت به روزهای معاملاتی گذشته، تعداد نمادهای منفی در بازار کاهش یافته بود. از سوی دیگر در ۳۹۷ نماد معاملاتی، آخرین قیمت بالاتر از قیمت است که نشان از شروع مثبت بازار در آخرین روز هفته دارد.

کارشناسان معتقدند جهت حرکت شاخص های سهام در روزهای معاملاتی آینده تغییر خواهد کرد. این بدان معناست که بورس بین یک تا سه روز معاملاتی مثبت خواهد داشت. اما بدون رشد حجم و ارزش معاملات، عمر بهار امسال کمتر از مدت زمان تعیین شده خواهد بود!

اگر رشد حجم و ارزش معاملات با قوت شمع های مثبت برای بورس همراه باشد، می توان فرصت بازار را برای آغاز روند مثبت جدی نشان داد. در واقع باید اعتماد به فضای سرمایه گذاری در بازار سرمایه بازگردد.

پیش نیاز این اعتمادسازی، تصمیمات و نگرش تصمیم گیرندگان به بازار سهام است. تنها در این صورت انگیزه فعالان حقیقی و حقوقی بازار برای سرمایه گذاری در بورس به جریان معاملات باز می گردد. / اخبار تجارت

آیا فردا سقوط بازار سهام رخ می دهد؟

با توجه به اینکه شاخص کل بورس در روزهای اخیر روند نزولی داشته و در روز سه شنبه با افت ۴ هزار و ۳۲ واحدی به بالاترین سطح ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۷۵۱ واحدی رسیده و روند نزولی را طی کرده است، احتمالاً فردا نیز این افت ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا