اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه یک بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با بیش از ۱۹ هزار واحد افت به رقم ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

این را آمار معاملات بورس در روز گذشته نشان می دهد دی در ماه ۱۴۰۲ همه شاخص‌های بورس با افت متوسط ​​(۰.۹۲) درصدی و شاخص هم‌وزن که تا پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۷ ۲۰۲۰ بازدهی مثبت ۰.۱۲ درصدی را به ثبت رساندند، افت کردند. در مقابل فشار منفی اخبار پالایشگاه، در نهایت بازده ماهیانه منفی ۰.۹ درصد را به ثبت رساند.

ریسک جدید در بورس چیست؟

گفته می شود ماجرا در آخرین روز دی ماه سال ۱۴۰۲ دستورالعمل تعیین خوراک و محصولات اصلی تولیدی پالایشگاه ها ابلاغ و منتشر شد. بر اساس این سیاست که اجرای آن از ابتدای سال جاری تا پایان سال ۱۴۰۴ را در بر می گیرد، فرمول فروش نفت خام به پالایشگاه ها تغییر نکرده است. این رویکرد ابتدا باعث خوشحالی و امیدواری معامله گران شد، اما بررسی بیشتر این دستورالعمل برنامه دولت برای پالایشگاه ها را آشکار کرد و باعث افت یکسان نمادهای پالایشگاهی و در نتیجه منفی شدن کلی بورس در آخرین دوره شد. روز معامله دی یک ماه گذشت

انتشار دستورالعمل جدید دولت در خصوص میزان خوراک و محصولات اصلی پالایشگاه ها در آخرین روز معاملاتی ماه، روز قرمزی را برای سهامداران رقم زد و بر کاهش ماهانه شاخص کل بورس افزود.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

اگرچه انتشار مصوبه دولت در خصوص قیمت خوراک و فرآورده های شرکت های پالایشی به شدت بازار را در روز شنبه وارد کرد، اما بررسی بیشتر جزئیات این مصوبه و افشای شرکت های مشمول سامانه کدال تا ظهر شنبه همچنان ادامه دارد. و بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت‌هایی که این دستورالعمل در آن‌ها منتشر شده است، نشان می‌دهد که بخش‌هایی از این مصوبه متوجه کلیه شرکت‌های پالایشی نمایندگی در بازار سرمایه نیست.

بر این اساس پیش بینی می شود جو منفی بازار در معاملات روز یکشنبه تا حدودی کاسته شود و معامله گران با عمیق شدن در مصوبه ایجاد حاشیه دولت، با نگاه منطقی تری وارد معاملات شوند. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۱ بهمن

در حالی که بسیاری انتظار داشتند با توجه به انتشار گزارش های شرکت ها معاملات خوبی در روز شنبه و اوایل هفته در بورس صورت گیرد، اما این اتفاق نیفتاد و بازار سهام تحت الشعاع انتشار دستورالعمل قیمت گذاری خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه ها قرار گرفت. شاهد یک منفی کامل بود البته انتشار گزارش ۹ ماهه چتران پس از پایان معاملات امروز با فرض اعمال دستورالعمل و شبندر بدون احتساب کاهش قیمت بنزین، امیدها به بهبود شرایط در روز معاملاتی آینده را تقویت کرده است. . از سوی دیگر پس از مدت ها انتظار بالاخره ذوب شماره پیشنهادی تجدید ارزیابی را منتشر کرد و مشخص شد که این شرکت برنامه ای برای افزایش ۹۷۳ درصدی سرمایه از محل تجدید ارزیابی و بازگرداندن جو تجدید ارزیابی به بورس دارد.

پس از یک روز کاملا منفی، انتظار می رود بازار سهام فردا معاملات بهتری داشته باشد و مثبت شود. البته فضای تضادهای منطقه ای همچنان می تواند بر معاملات تاثیر منفی بگذارد اما به هر حال معاملات فردای بورس بهتر از امروز خواهد بود. اگر فردا بازار سهام مثبت بماند و ارزش معاملات همچنان بالا باشد، می توان امیدوار بود که موج منفی شکل گرفته از بین رفته و آرامش به بورس بازگردد. اما اگر این اتفاق نیفتد و فقط یک منفی جزئی و موقت رخ دهد، موج منفی می تواند دوباره تقویت شود. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا