اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات امروز شنبه، شاخص کل با افت ۰.۰۷ درصدی نسبت به قله این شاخص ۱۵۱۵ واحد کاهش یافت و به قله ۲۱۵۳۷۱۹ واحدی رسید. اما در مقابل شاخص هم وزن، با رشد اندک ۰.۰۴ درصدی (معادل ۳۴۰ واحد) در سطح ۷۵۷۰۰۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس با افت ۱۲.۴۶ واحدی در سطح ۲۶ هزار و ۱۸۱ واحد باقی ماند.

نمادهای «خودرو، فولاد و خساپا» بیشترین تأثیر مثبت و «اخبر، میدکو و محرم» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

همانطور که انتظار می رفت نمادهای گروه خودرو و قطعات در ردیف اول سهام مثبت نقشه بازار قرار گرفتند. زمزمه هایی مبنی بر خروج خودروهای داخلی از سایه قیمت گذاری دستوری شنیده می شد و تحت تاثیر این اخبار، حال و هوای این صنعت و به طور کلی بورس مثبت شد.

در میانه بازار، سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت روز چهارشنبه گفت: بر اساس تغییرات آیین نامه خودرو توسط این شورا، از این پس نظارت شورا بر روی محاسبه و ابلاغ است. محاسبه به صورت پستی انجام می شود و وزارت حراست موظف است از قیمت های تعیین شده توسط سازمان حمایت کند. مستقیم ارتباط برقرار کنید.

در ابتدای شنبه بازار خبری مبنی بر توافق اتحادیه قطعه سازان و وزارت حراست برای فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با فرمول پنج درصد زیر حاشیه بازار اعلام شد. در ساعات بعد این خبر رسما تایید شد. این تصمیم تاثیر بسزایی در تعادل قیمت خودرو در بازار و خروج خودروسازان از زیان خواهد داشت.

اما سخنگوی شورای رقابت در واکنش به این خبر هرگونه تحویل خودرو خارج از دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت را غیرقانونی اعلام کرد.

شایان ذکر است در اولین روز هفته ۳۳۰ میلیارد تومان پول واقعی از صندوق های بازنشستگی برداشت شد تا نگرش مثبت مردم بازار سرمایه به معاملات هفته را نشان دهد. به نظر می رسد بازار در دومین روز هفته با جریان شدید تقاضا در حال فعالیت است و این رشد با اندکی افزایش تا پایان بازار ادامه خواهد داشت. / اخبار تجارت

بررسی فنی شاخص جامع بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل در نیمه دوم بازار چرخش مثبتی به خود گرفت که با استقبال عمده خودرویی مواجه شد و این موضوع می تواند در روزهای آینده برای بازار سرمایه مفید باشد.

تکنسین های بازار سرمایه همچنان بر این باورند که بازار دوباره به محدوده مقاومتی که مدتی پیش شکسته بود سقوط خواهد کرد و با اخبار خودرو امروز این احتمال افزایش یافته است.

در صورت تصویب این حمایت، بازار به الگوی کلاسیکی که در شاخص کل بورس تهران به وجود آمده است توجه کرده و به اهداف احتمالی خود دست خواهد یافت.

سطوح حمایتی میانگین متحرک ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه شاخص کل همچنان از این بازار حمایت می کند. / اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا