اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص بورس در پایان معاملات دیروز با افت ۰.۴۶ درصدی (معادل ۱۰ هزار و ۵۸ واحدی نسبت به اوج این شاخص) به سطح ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۲۳ واحد رسید. شاخص تعادلی نیز با افت ۰.۳۵ درصدی (معادل ۶۳۷ واحد) به رقم ۷۴۴ هزار واحد سقوط کرد.

هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را در اولین روز هفته ۷.۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد. لازم به ذکر است که هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملاتی هفته از حجم معاملات ۱۱.۸ میلیارد سهمی خبر داد.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

روند نزولی حجم و ارزش معاملات که از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، با افزایش این دو شاخص ارزشی بازار سهام در معاملات روز شنبه متوقف شد. افزایش حجم و ارزش معاملات ممکن است نشان دهنده از دست دادن سهام باشد.

در این مرحله بازار سرمایه، برخی از سهامدارانی که با رشد اخیر بازار سرمایه به بازده مورد نظر خود دست یافته اند، شروع به کسب سود می کنند. گروه دیگری از اهالی بازار سرمایه که با سفارش خرید مواجه هستند می تواند در روزهای آینده بر بورس تهران سنگینی کند.

کارشناسان معتقدند با انتشار اخباری مبنی بر آغاز روند تجدید ارزیابی سایر شرکت ها، تب معاملات بورس دوباره بالا می گیرد. اهالی بازار سرمایه در حال حاضر منتظر اخبار دقیق تر و تصمیمات رسمی شرکت ها هستند.

بر اساس پیش‌بینی بورس یکشنبه، کارشناسان انتظار کاهش بیشتر عرضه را دارند. بنابراین به نظر می رسد برخلاف شنبه بازار شروع بازار منفی و پس از آن تراز کشیده شود./تجرت نیوز

پیش بینی بازار سهام امروز

بورس روز تراز منفی داشت. به هر حال بازار اخبار مربوط به تمدید را هضم کرده و موج بعدی اخبار قطعی و جدی تری از جمله تصمیمات رسمی شرکت ها در مورد تمدید را به همراه خواهد داشت. بورس ها به این بهانه منتظر اخبار جدی تر و آمارهای به روز برای خرید مجدد سهام هستند و فعلا به موج اول پایان داده اند. از سوی دیگر، شدت پیشنهاد امروز با استقبال خوبی مواجه شد و با وجود دست قوی فروشنده، هیجان منفی چندانی وجود نداشت.

پیش بینی می شود پس از این نکات، بازار سهام از فردا کمی با منفی آغاز شود و این منفی جزئی ممکن است به تدریج بهبود یابد. به شرطی که اخبار جزئی یا کلی نمادها بتواند فضای مثبتی ایجاد کند، می توان انتظار داشت که قیمت ها به تدریج از کمی منفی به سمت مثبت حرکت کنند. اما اگر خبر خاصی منتشر نشود، بورس با همان شرایط منفی خفیف کار خود را به پایان می رساند./فردانامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا