اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات در اولین روز کاری هفته سوم فروردین، این شاخص با افت ۰.۸۸ درصدی، ۱۹ هزار و ۸۸۴ واحد از بالای این شاخص در سطح ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۲ واحد قرار گرفت. شاخص تعادلی نیز با افت ۲.۱۴ درصدی (معادل ۱۶ هزار و ۲۶۳ واحد) به رقم ۷۴۳ هزار واحد رسید.

آیا این نمادها فردا مثبت معامله می شوند؟

بیش از نیمی از نمادهای بازار در معاملات روز شنبه برای فروش بودند. از سوی دیگر ۷۵ درصد از نمادهای صف در حالی برای فروش بودند که در دقایق اولیه پس از بازگشایی معاملات در سمت مثبت دامنه نوسان قرار داشتند.

احساسات منفی گسترده در بازار سهام باعث ایجاد یک فروش خشونت آمیز و نفرت انگیز در میان فعالان بازار می شود. این در حالی است که اتفاق جدیدی در فضای سیاسی کشور رخ نداده و تنها امکان آن وجود دارد. به نظر می رسد که همانند تجربیات مشابه قبلی در شش ماهه دوم ۱۴۰۲، بیشتر به فضای منفی سیاسی اهمیت داده شده است تا واقعیت.

اما این خبر که پیش بینی می شود تاثیر عمده ای بر جریان معاملات روز یکشنبه داشته باشد، از سوی روابط عمومی بانک مرکزی اعلام شد. بر اساس اعلام وی، نرخ ارز اقلام پولی نظام بانکی در پایان سال، نرخ ETS 7 اسفند است. اسفند ۱۴۰۲ یعنی هر دلار ۴۰۵۰۰ تومان. بر این اساس می توان گفت نمادهای گروه بانکی در سال مالی گذشته نرخ ارز مطلوبی را شناسایی کردند. پتانسیل رشد نرخ نیم دلاری نیز به تدریج افزایش خواهد یافت.

بنابراین فضای کلی معاملات بازار سرمایه در روز یکشنبه مثبت و همسو با نقش محوری گروه بانکی به نظر می رسد.. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۲۸ اسفند فروردین ۱۴۰۳

بسیاری انتظار دارند فردا پاسخ ایران به حمله اسرائیل تعیین کننده باشد. خود صرافی اما پس از آن که روابط عمومی بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی نظام بانکی را برای پایان سال، نرخ ETS در ۷ اسفند اعلام کرد. اسفند می شود ۱۴۰۲ یعنی هر دلار ۴۰۵۰۰ تومان. به این ترتیب انتظار می رود بانک ها برای سال مالی گذشته نرخ ارز خوبی را تشخیص دهند، از سوی دیگر نرخ نیما نیز به مرور افزایش خواهد یافت.

با توجه به نکات ذکر شده، به شرط عدم وجود تنش های نظامی گسترده، فردا روز معاملاتی متعادل و کمی مثبت پیش بینی می شود. بعید است که منفی امروز فردا ادامه پیدا کند. / صبح

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا