اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبازار سرمایه در حالی از هفته چهارم اسفند ماه آغاز شد که هسته معاملات فرابورس به دلیل مشکلات فنی پیش از گشایش معاملات دچار اختلال شد. این امر منجر به کاهش شدید ارزش معاملات روزانه شد.

در پایان معاملات اولین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه ای با ۰.۰۹ درصد کاهش در قله دو میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۵۰ واحدی قرار گرفت که ۲۰۰۳ واحد نسبت به اوج این شاخص است. . شاخص هم وزن اما با رشد ۰.۱۵ درصدی (معادل ۱۱۳۰ واحد) عدد ۷۳۹۷۷۱ واحد تعیین شد.

بررسی آمار ملکی افراد حقیقی در این روز نشان می دهد که سرمایه آنها از بورس خارج می شود. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه، خروج ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول واقعی از سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری را نشان می دهد.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

مشخص شد که عرضه در روز اول هفته از تقاضای بازار فراتر رفته است. ۲۱۲ نماد بورسی (۶۰ درصد بازار) در سمت منفی دامنه نوسان خود قرار گرفتند. توقف فرابورس یکی از دلایل بی بهره بودن و پایین آمدن ارزش معاملات شنبه بازار بود.

پس از صعود کوتاه مدت شرکت خودروسازی که هفته گذشته کل بازار روزهای مثبتی را تجربه کرد، نمادهای این گروه در مرحله آرامش قرار دارند. نتیجه نشست قوا در خصوص معافیت مالیاتی خودروسازان در راستای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، تعیین کننده ترین پارامتر برای حدس زدن سرنوشت نمادهای این گروه است.

کارشناسان معتقدند با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اعلام نرخ ارز از سوی بانک مرکزی، گروه بانکی احتمالا در روزهای مثبت در میان گروه های مورد علاقه خریداران قرار خواهد گرفت. نمادهای بانکی مانند WebMalt، Vetrad و WebExport به دلیل داشتن دارایی ارزی بالا می توانند در این صنعت پیشرو باشند.

بدون توجه به روز معاملاتی ضعیف در اوایل هفته، کارشناسان معتقدند که بازار پتانسیل صعود به کانال بعدی را دارد. در حال حاضر شاخص کل در محدوده دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در نوسان است و به نظر می رسد پتانسیل لازم برای ورود به کانال قبلی خود یعنی محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را دارد. .

اما برای شکستن سطح دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، الزاماتی وجود دارد که هنوز برآورده نشده است و فعالان به دنبال اتفاقات و تغییر پارامترها در سال ۱۴۰۳ هستند./ تجارت نیوز

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۲۰ اسفند

از آنجایی که بازار چند روزی مثبت بود، اکنون بازار خوشحال به نظر می رسد، اما اینکه آیا مثبت باقی می ماند کمی جای سوال دارد. در بازار امروز شاخص تا ساعت ۹:۲۰ مثبت بود و با فشار فروش مواجه شدیم و دلیل آن هم این است که با افزایش قیمت دلار دیگر مانند سال های گذشته در بورس فعال نیست. واقعیت این است که فرصت های سرمایه گذاری زیادی برای افراد وجود دارد و اولویت ها متفاوت است. اگر فردی منابع داشته باشد اولویت انتخاب بازار طلا، ارز، خودرو و املاک بالاتر از بورس خواهد بود. بازار سرمایه می توانست عامل کاهش تورم و مکانی برای تامین مالی شرکت ها باشد، اما اکنون بازار راکد است.

برای فردا پیش بینی بازار متعادلی خواهیم داشت، احتمال تغییرات سه تا چهار هزار واحدی وجود دارد.

ممکن است برخی گروه ها مورد توجه بخشنامه ای قرار گیرند، به عنوان مثال امروز نمادهای بورس، فرابورس و کالاها مورد توجه بوده و برداشت منابع از گروه پالایشگاهی اتفاق افتاده است. ایمنا

فردا بازار سهام چه می شود؟

بازار سهام که پس از مدت ها هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته بود و فعالان آن امیدوار بودند معاملات در این هفته به روال خود ادامه یابد، هفته را با شوک ناکامی بورس آغاز کرد و شنبه نسبتا منفی را پشت سر گذاشت. نمادهای فرابورس به صورت نادر و بی سابقه معامله نشد و اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفت. اما خود بورس نیز رکود را پشت سر نگذاشته است و در صورت بزرگ و جذاب شدن معاملات این هفته می توان امیدوار بود که این رکود برای مدتی جای خود را به رونق بدهد. امروز پس از پایان معاملات، خبری مبنی بر پیشنهاد افزایش سرمایه عمده از سوی دفتر تجدید ارزیابی وامید در کدال منتشر شد و شاید این خبر بتواند فضای نوسازی را در هلدینگ های سرمایه گذاری زنده کند. چند ماه پیش بازار نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان داد، اما بعداً به دلیل عدم اقدامات عملیاتی این موضوع به فراموشی سپرده شد. از سوی دیگر توسلی مدیرعامل موفق خاور به سایپا رفته و احتمالا این تغییر مدیریت می تواند حس مثبتی را برای خودروسازی به ارمغان بیاورد.

پیش بینی می شود برای فردا که سیستم معاملاتی به دلیل فضای تجدید امید و همچنین تغییر مدیریت در سایپا کار نمی کند، بورس با حمایت دو گروه هلدینگ و خودروسازی معاملات مثبتی داشته باشد. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا