اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات اولین روز هفته با اندکی افزایش ۰.۱۶ درصدی در سطح دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۳۰ واحد قرار گرفت که معادل سه هزار و ۳۳۹ واحد از اوج است. به این شاخص و شاخص تعادلی با یک رشد ۰.۷۴ درصدی اضافه شد و این شاخص به عدد ۷۳۳ هزار و ۳۲۷ واحد رسید.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

با از دست دادن منطقه حمایتی مهم دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل و تثبیت این شکست توسط نماگر اصلی تالار شیشه ای، جریان معاملاتی آخرین روز معاملاتی هفته سپری شد. با توازن قدرت بین خریداران و فروشندگان. برای معاملات روز شنبه نیز همین روند دنبال شد.

در هفته گذشته، شاخص کل ۶۸ هزار واحد از اوج خود قبل از چهارشنبه را از دست داده بود. از نظر فنی، پس از شکست سنگر حمایت از خریدار، می توان فاز بهبودی بازار را تصور کرد که به صورت عقب نشینی در نمودار آن ظاهر می شود.

بنابراین حداقل برای فردا نمی توان تداوم عملکرد چهارشنبه بازار تکرار شده در روز شنبه را رد کرد. البته پس از این مدت، اهالی بازار سرمایه احتمالا باید منتظر بمانند تا به محدوده ۲ میلیون و ۸۳ هزار واحدی شاخص برسند.

با این وجود کارشناسان معتقدند بورس تهران در میان مدت و بلندمدت به دلیل تاثیر تورم بر اقتصاد کشور با روند صعودی بازارهای موازی همراه خواهد بود. این گروه از کارشناسان معتقدند پس از فشرده شدن فنر اسکناس آمریکایی در ماه های اخیر، اکنون روندی در معاملات میدان فردوسی آغاز شده است. بنابراین با وجود روند پر پیچ و خم و عملکرد ضعیف بورس در هفته های اخیر، احتمال افزایش تقاضا از ماه آینده وجود دارد. / اخبار تجارت

آیا بازار فردا رشد خواهد کرد؟

امروز بازار سهام با تمام توان ۲۳۰۰ واحد رشد کرده است. با توجه به اتفاقات مختلف در دو هفته اخیر، عملکرد بازار تا حدودی نامشخص بوده و خریداران همچنان متعهد به خرید نیستند. به نظر می رسد بازار در حال رونق است. اگر نرخ دلار در همین محدوده باقی بماند، شاخص کل به راحتی می تواند تا سطح دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد افزایش یابد.
برآوردها حاکی از آن است که روند بازار فردا می تواند بالاتر باشد. ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا