اقتصاد جهان

پیش بینی تولید 14.5 میلیون تن گندم در ایران

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی از وضعیت تولید و تجارت غلات در جهان پیش بینی کرد تولید گندم ایران در سال زراعی جاری با ۵۰۰ هزار تن افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۴.۵ میلیون تن برسد. تن این در حالی است که تولید گندم ایران در سال گذشته با ۸۰۰ هزار تن افزایش به ۱۴ میلیون تن رسید.

تولید جهانی گندم امسال با ۱۱ میلیون تن افزایش به ۷۹۸ میلیون تن خواهد رسید.

ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان است

ایران با تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در سال ۲۰۲۴، یازدهمین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان در سال جاری خواهد بود. چین با ۱۴۰ میلیون تن بزرگترین تولیدکننده گندم خواهد بود، پس از آن اتحادیه اروپا با ۱۳۲ میلیون تن و هند با ۱۱۴ میلیون تن در رتبه های بعدی قرار دارند. روسیه، کانادا، پاکستان، استرالیا، اوکراین، ترکیه و آرژانتین نیز در رده های چهارم تا دهم قرار دارند.

افزایش ۳ درصدی تولید جو ایران را پیش بینی می کنیم

وزارت کشاورزی آمریکا همچنین پیش بینی کرده است که تولید جو ایران، یکی دیگر از غلات مهم در سال زراعی جاری، با رشد ۳ درصدی (معادل ۱۰۰ هزار تن) نسبت به سال گذشته به ۳ میلیون یا ۱۰۰ هزار تن برسد. ایران در سال گذشته ۳ میلیون تن جو تولید کرد.

ایران در سال ۲۰۲۴ نهمین تولید کننده جو در جهان خواهد بود. اتحادیه اروپا با تولید ۵۴ میلیون تن در رتبه اول جهان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن جو وارد کرده و پیش بینی می شود امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جو وارد ایران شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا