بانک و بیمه

پیش‌ بینی تکنیکال قیمت دلار 

بازار؛ گروه تبادل: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، نرخ دلار اولین مقاومت خود را در ۶۰ هزار تومان شکست. این حرکت دلار متاثر از جو روانی و خوش بینی ناشی از وعده پزشکان رئیس جمهور در خصوص مذاکرات برجام و بهبود روابط بین الملل بود. پس از آن یک جهش به وجود آمد. اما اکنون قیمت دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شده است. از نظر فنی منطقه ۵۷۰۰۰ تومانی مقاومت ضعیفی از خود نشان می دهد. اما با قیمت کمی کمتر یعنی ۵۵۰۰۰ تومان با مقاومت بسیار قوی روبرو می شود. اما به نظر نمی رسد دلار تا این حد سقوط کند.

تثبیت قیمت دلار در کانال ۵۷ هزار تومان بعید است. دلار با چالش تثبیت در این قیمت مواجه است. با این حال، حمایت بانک مرکزی از ارز محلی همچنان پابرجاست. با این حال، این مشکل با هزینه های بالایی همراه است

یکی از عواملی که در حال حاضر باعث تعدیل قیمت ها شده است، عدم اطمینان و عدم استقرار دولت جدید است. در واقع عدم قطعیت در سیاست های دولت جدید منجر به کاهش موقت تقاضا در بازار شده است.
علیرضا سادات، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه تداوم رکود تقاضا در بازار، شرط لازم برای حفظ دلار در کانال ۵۷ هزار تومانی است، گفت: از زمان کاهش نرخ ارز تهران، این موضوع بر افزایش قیمت درهم تاثیر گذاشته است انتقال. بنابراین، پیش‌بینی قیمت دلار همچنان کانال موجود را حفظ کرده است.
وی عواملی را که منجر به تثبیت قیمت دلار شده است برشمرد و تصریح کرد: سیگنال های مثبت سیاسی برخی معامله گران را امیدوار کرده است. اما نقش مهم بازارساز در تثبیت قیمت دلار را نمی توان نادیده گرفت.
وی با اشاره به اینکه بعید است قیمت دلار در محدوده ۵۷ هزار تومانی تثبیت شود، گفت: دلار برای تثبیت در این قیمت با چالش مواجه است اما حمایت بانک مرکزی از ارز داخلی همچنان پابرجاست. با این حال، این مشکل با هزینه های بالایی همراه است.
سادات با تاکید بر اینکه گزارش های مثبت بانک جهانی بر نرخ ارز تاثیر داشته است، گفت: گزارش ها حاکی از ثبات بیشتر در اقتصاد ایران است.
بر اساس گزارش بانک جهانی، ایران در ۹ ماهه نخست سال گذشته رشد اقتصادی ۵ درصدی را ثبت کرده است. دلیل این رشد بهبود وضعیت تولید و صادرات نفت بوده است. در حال حاضر تداوم کنترل قیمت دلار توسط دولت به درآمدهای ارزی کشور بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا