طلا و ارز

پیش بینی جدید از قیمت دلار، طلا و سکه/ فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی فرا رسیده است؟

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازار مالی در گفت و گو با افق میهن گفت:






بازارهای مالی هفته گذشته روز آرامی را سپری کردند. ریتم فزاینده طلای جهانی نمی تواند تاثیر قابل توجهی بر بازارهای داخلی داشته باشد. مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن اظهار داشت: در صورت نوسانات قیمت دلار در کانال هفتم کریدور پنجم طی دو سه روز آینده، احتمال چرخش قیمت این اسکناس وجود دارد. تا نصف راهرو پنجم این ریتم نزولی فرصت خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.



به گزارش افق میهن، پس از اعلام نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روند قیمت ها در بازارهای مالی به طور پیوسته در حال کاهش بود. این روند نزولی با شروع ایام عزاداری محرم ادامه یافت. در حالی که اخبار و رویدادهای سیاسی نامطلوب مانند ترور ترامپ یا تشدید تنش ها در خاورمیانه نتوانست بازارهای مالی به ویژه نرخ دلار را تقویت کند.

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن به تحلیل تکنیکال قیمت طلا، سکه و دلار پرداخت و قیمت های فعلی را فرصت مناسبی برای ورود به بازارهای مالی خواند.

زمان خرید سکه است

دیبا در خصوص تحولات قیمتی در بازار سکه با تاکید بر اینکه تعطیلی هفته گذشته باعث کاهش عمق بازارهای مالی شد، گفت: قیمت سکه در محدوده ۴۰ میلیون تومان تثبیت شده و در این حوزه افزایش یافته است. با این حال، با توجه به محدوده قیمت فعلی، به نظر می رسد خریدهای مبهم منطقی باشد.

افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت طلا می شود

وی افزود: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به سطح ۳۳۳۳ هزار تومان واکنش مثبتی داشت، در صورت افزایش تقاضا در بازار طلا در هفته جاری می توان گفت مقاومت بعدی در بازار طلا قرار دارد متراژ ۳۳۷۰ تومان و در مرحله بعد ۳۴۳۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

کاهش یکباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد

این کارشناس اقتصادی در خصوص سقف قیمت اونس جهانی طلا و رسیدن به منطقه قیمتی ۲۴۸۲ دلاری گفت: اونس جهانی طلا اگرچه ریتمی کاهشی را نشان داد، اما با رسیدن به محدوده مذکور سقف جدیدی را فعال کرد فدرال رزرو احتمالاً به یکباره نرخ بهره را کاهش می دهد که منجر به کاهش قیمت جهانی طلا می شود.

پیروزی ترامپ باعث تقویت دلار در برابر طلا خواهد شد

تثبیت قیمت دلار در سطوح فعلی منجر به کاهش بیشتر خواهد شد

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت دلار در زیر کانال هشتم کریدور پنجم تثبیت شده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه دلار به نیمه راه کریدور پنجم برگردد باید در انتهای محدوده مقاومتی قرار گیرد، یعنی در کانال هشتم، در روزهای معاملاتی این هفته، معاملات باید از کریدور پنجم آغاز شود. اگر قیمت دلار در این سطح تثبیت شود، می‌توان به کاهش بیشتر قیمت دلار امیدوار بود.

دیبا در پایان تاکید کرد: روند نزولی دلار می تواند به اهرمی برای کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تبدیل شود و فرصت خوبی برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی ایجاد کند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا