طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار تا زمان انتخابات/ نوسان انتخاباتی در بازار ارز

به گزارش ایران تحلیل، با وجود اتفاقات سیاسی یک ماه گذشته و تحولات کشور، قیمت دلار از توسعه مورد انتظار سیاستگذار منحرف نمی شود و در محدوده مشخصی به عقب و جلو می رود.

این اسکناس با تلورانس ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی در دو کانال آخر کریدور پنجم در معرض دید کارشناسان اقتصادی قرار گرفته است که ارزش ذاتی دلار را کریدور بالاتری می دانند و معتقدند دست بازارساز طعم بازار دلار را خراب کرده است. برمی خیزد .

اظهارات نامزدهای انتخاباتی باعث نوسان دلار می شود

در همین رابطه برزو حقسونش کارشناس اقتصادی در گفت و گو با ایران تحلیل وی به روند دامنه قبض آمریکا در هفته های آینده پایبند است و معتقد است: در روزهای آینده شاهد نوسان خاصی در قیمت دلار نخواهیم بود و دو کانال آخر کریدور پنجم منطقه امن است. از این لایحه.”

او توضیح داد: «به طور سنتی در ماه ها خرداد و تیر سمت تقاضا برای دلار ضعیف است و بازارساز اجازه نمی دهد قیمت ها از محدوده خاصی بالاتر برود. از سوی دیگر، کاهش بیشتر قیمت دلار باعث افزایش تقاضا می شود. بنابراین ماندگاری این اسکناس در محدوده فعلی مناسب به نظر می رسد.

این کارشناس اقتصادی با نگاهی به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات کاندیداها خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به انتخابات و شفاف شدن اظهارات کاندیداها، نوسانات قیمت ها افزایش می یابد. زیرا برخی از افکار و اهداف کاندیداها مبتنی بر توافق هسته ای و تعامل با کشورهای دیگر است و این امر بر ریتم نزولی بازار ارز تاثیر می گذارد.

انتخاب کاندیدای ضد تحریم باعث کاهش قیمت دلار می شود

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اگر کاندیداهای مخالف این طرز فکر شانس بیشتری برای انتخاب شدن داشته باشند و شانس بیشتری برای رای دادن داشته باشند، قیمت به مرز بالای کانال پنجم نزدیک می شود.

تقاضا برای دلار در ماه جولای افزایش می یابد

از یک وکیل با دیدگاه بخواهید تیر آن را صعودی ارزیابی کرد و گفت: به طور سنتی با فرا رسیدن تابستان تقاضا کمی بیشتر می‌شود به این ترتیب باید دید دست‌های بازارساز در پاسخگویی به نیازهای بازار چقدر است.

وی با پیش بینی اینکه بازار ارز در هفته جاری متضرر می شود، گفت: در این هفته شاهد نوسان خاصی در قیمت دلار نخواهیم بود، اما هر چه به انتخابات نزدیک می شویم، ذهنیت و سیاست های کاندیداها یک جور خواهد شد. تاثیر بیشتر بر قیمت دلار.”

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا