طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار/ خیز دلار به سمت کریدور ششم

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازار مالی در گفت و گو با ایران تحلیل گفت:



قیمتی که از محدوده فعلی فراتر رود، دلار را به کریدور ششم خواهد برد



قیمت دلار در سال جاری تحت تاثیر اخبار سیاسی فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده و در تمام این مدت سایه سیاستمدار بر بازار ارز حاکم بوده است. در این مدت نرخ ارز شکل دهنده بازار به عنوان اهرمی برای جلوگیری از رشد قیمت دلار عمل کرد. حرکت دلار به یک محدوده مشخص نشان داد که دست سیاستگذاران پر است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت وگو با ایران تحلیل، با اشاره به اینکه از نظر فنی برای اسکناس دلار حد پایین و بالایی مشخصی وجود دارد، توضیح داد. او معتقد است که فراز و نشیب ها تا حد زیادی به سیاست های دولت بستگی دارد.



به گزارش ایران تحلیل، پس از پایان مناقشه ایران و اسرائیل در اوایل سال جاری که بازار ارز را وارد کریدورهای ۶ و ۷ کرد، قیمت دلار توسط این سیاستمدار مهار شد. لایحه آمریکایی تا وسط راهرو پنجم امتداد داشت و در همان منطقه پله های بالا و پایین رفت. اما در چند روز اخیر با وجود تداوم نرخ ارز، قیمت دلار با رشد تدریجی تا آخرین کانال کریدور پنجم صعودی کرد و این اخبار و اتفاقات سیاسی بود که قیمت دلار را به حرکت درآورد.

کف قیمت دلار کجاست؟

در همین رابطه مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی درباره قیمت تتر از نظر کران پایین و بالایی قیمت دلار گفت: حد بالایی کانال هشتم کریدور پنجم را می توان کران پایینی دلار در نظر گرفت. اگر دلار از این محدوده فراتر رود، به کریدور ششم می رود و قیمت ها افزایش می یابد.

وی با اشاره به واگرایی قیمت اونس جهانی طلا در برابر دلار در هفته های اخیر، گفت: این واگرایی برای کل بازار چندان مطلوب نبوده است “

این کارشناس اقتصادی با پیش بینی محدوده قیمتی دلار در کریدور بالا توضیح داد: با توجه به اینکه قیمت دلار در دو روز اخیر افزایش یافته و به کانال آخر کریدور پنجم صعود کرده است، سقف حمایتی خود را در کریدور پنجم شکسته است. چند روز گذشته.”

وی افزود: بنابراین منطقه قیمتی بعدی دلار احتمالا مرحله چهارم کانال افتتاح کریدور ششم خواهد بود. در غیر این صورت اتاق کناری و حتی نیمی از راهرو پنجم واجد شرایط دریافت دلار است.

حفاظت از خرس طلای جهانی یک فرصت سرمایه گذاری خوب است

وی در پایان با پیش بینی افزایش آرام و مستمر قیمت دلار گفت: یکی از دلایلی که کارشناسان روند صعودی قیمت دلار را در بلندمدت پیش بینی می کنند، افزایش خروج سرمایه از کشور است. اگرچه این خروج سرمایه ناشی از رکود بازارهای مولد و همچنین سرمایه است، اما بازارهای املاک و سهام تا حدودی کاهش یافته و نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت دلار را افزایش داده است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا