طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار در دولت جدید/ بازارهای مالی پیش از انتخابات آمریکا به کما می‌روند

سجاد بوربور کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن گفت:






پایان مراسم اعدام مسعود مزیکیان تاثیر قیمت دلار بر این رویداد سیاسی و ریاست جمهوری وی را برجسته کرد. چگونگی پاسخ دلار به سکاندار بعدی اقتصاد کشور نیازمند تصمیمات رئیس جمهور جدید و شفافیت بیشتر تصمیمات است. در همین رابطه سجاد بوربور کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن گفت: انتخاب درست رهبر اقتصادی کشور باعث تقویت خوش بینی به آینده اقتصادی کشور می شود دلار را انتخاب کنید.





به گزارش افق میهن،

بازارهای مالی بیش از یک ماه تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفتند. با توجه به نتایج انتخابات و انتصاب نهمین رئیس جمهور ایران، گام بعدی انتخاب کابینه و هدایت تیم اقتصادی دولت چهاردهم است. موضوعی که به گفته کارشناسان اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است. می گویند سکاندار اندیشه اقتصادی کشور باید فردی باشد که تولید را فدای جبران کسری بودجه نکند.

تولید نباید قربانی کسری بودجه شود

در این رابطه سجاد بوربور، اقتصاددان گفت افق میهن وی گفت: اینکه کابینه پزشکی زیر پرچم ایشان هدایت می شود، در افزایش خوش بینی به آینده اقتصادی کشور به نظر من نباید تولید را فدای تحقق این امر کند تعادل کسری بودجه انتخاب فردی با چنین نگرشی به تعادل فضای اقتصادی کشور کمک می کند.»

بازارهای مالی پیش از انتخابات آمریکا به کما می روند

وی با اشاره به اینکه بازارهای مالی متاثر از سوال انتخابات آمریکا تا یکی دو ماه مانده به انتخابات به کما می روند، خاطرنشان کرد: در این شرایط معامله گران تمایلی به خرید و فروش ندارند و تا آن زمان همه چیز دست به دست می شود. انتظارات بازار از تورم و خنک شدن. اما ارزش ذاتی دلار تغییر نمی کند.»

دلار در محدوده فعلی پایین آمده است

این کارشناس اقتصادی درباره ارزش ذاتی قیمت دلار گفت: ارزش ذاتی زمانی است که قیمت معقول باشد و انتظارات تورمی احساس خرید را افزایش ندهد، بنابراین ممکن است قیمت های فعلی کف پایه نرخ ارز باشد و قیمت در آن باقی بماند مدتی در این منطقه بمانید.

شرایط نامناسب سیاسی منجر به افزایش قیمت دلار می شود

وی افزود: ترامپ چه در انتخابات آمریکا پیروز شود یا نه و فارغ از افکار و دیدگاه های او، دلار را در کریدور هفتم با شرایط نامناسب سیاسی و حوادثی مانند جنگ که احتمال آن بسیار کم است، پیش بینی می کنیم. اولین هدف قیمت دلار کریدور هشتم است.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

وی تصریح کرد: قیمت و ارزش دلار همیشه در یک گفت‌وگوی کوتاه منطبق است و این یک واقعیت اقتصادی است که با نقدینگی بالای ۸۳۰۰ همتی و رشد بی‌ثباتی ۳.۵ درصدی که در حال حاضر مدنظر داریم، قیمت‌ها به سمت ارزش می‌رود. ارزش دلار روی کاغذ در مراحل پایانی کریدور پنجم است.

بوربور افزود: اگر تا پایان سال شرایط تیره و تار باشد و اوضاع سیاسی نه بهبود یابد و نه بدتر شود، نقدینگی به حدود ۱۱ هزار همات و ارزش دلار روی کاغذ تا پایان سال به کریدور هفتم خواهد رسید. “

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه قیمت دلار با ارزش ذاتی آن فاصله چندانی ندارد، تصریح کرد: قیمت دلار خیلی بیشتر از ارزش آن افزایش نمی یابد، زیرا این امر علی رغم اینکه در اولی وجود ندارد ۶ ماه از سال تقاضای نقدینگی همیشه کم است و این اسکناس تغییر قیمت خاصی را نشان نمی دهد. بنابراین، محدوده قیمت فعلی دلار قابل پیش‌بینی است.»

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا