طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار در هفته‌های پیش رو/ اگر برجام جدی شود، قیمت دلار می‌شکند



به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسانات افزایشی و کاهشی همراه بوده و در کانال ابتدایی کریدور ششم و کانال پایانی کریدور پنجم نوسان داشته است. با توجه به به تعویق افتادن پاسخ ایران به اسرائیل و همچنین مشخص شدن ترکیب کابینه دولت چهاردهم، در حال حاضر سوالاتی درباره وضعیت دلار در ماه های آینده و به ویژه وضعیت این ارز در دولت چهاردهم وجود دارد. .

دلار وارد محدوده رنج شده است

برزو حق شناس کارشناس بازار مالی در گفت و گو با افق میهن گفت: هفته گذشته دو پیش بینی در مورد قیمت دلار داشتیم. گفتیم وقتی قیمت دلار از کریدور ششم به کانال دوم می‌رود، وارد یک روند می‌شود و تا اواسط کریدور ششم بالا می‌رود. اگر این اتفاق نیفتد، وارد حوزه رنج می شود و در صورت تحقق پیش بینی دوم، حتی ممکن است به زیر دالان ششم سقوط کند. دلار نتوانست توسعه یابد و بحران همچنان توسط بازارساز مدیریت می شد.

وی ادامه داد: دلار در حال حاضر وارد منطقه رنج شده است به این معنی که طی یک تا دو ماه آینده در صورت عدم وجود ریسک سیاسی مشخص، می توان گفت که بین کانال هشتم از کریدور پنجم تا کریدور اول در نوسان است. می تواند کانال کریدور ششم باشد البته اگر شرایط سیاسی خاصی مانند قیام هایی مانند ترور آقای هانیه و حتی بحث توافق ها پیش نیاید.

برجام قیمت دلار را بیش از پیش خواهد شکست

این وکیل دادگستری در خصوص کابینه دولت و موضوع برجام گفت: به کابینه آقای مزیکیان اعلام شده و هیئت دولت به مجلس پیشنهاد داده که اکنون باید در خارج از کشور رای اعتماد بگیرند سیاست و نظرات و مواضع او روشن است. او از حل مشکل هسته‌ای حمایت می‌کند و یکی از بنیان‌گذاران برجام است و در آن تیم حضور داشت.»

وی در ادامه تصریح کرد: اگر بحث برجام یا برجام جدید جدی شود، بر دلار تاثیر می گذارد و باعث سقوط بیشتر قیمت ها می شود. اگر این اتفاق نیفتد، همین میزان رنج تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت. ما یک نظر داریم.

وی افزود: بحث رئیس کل بانک مرکزی ظاهرا بحث ماندن آقای فرزین است و نگاه ایشان به کنترل قیمت دلار در تضاد کامل با دیدگاه دکتر است. همتی البته اگر مجلس به آنها اعتماد کند وزیر اقتصاد می شود.

حق شناس افزود: آقای همتی معتقد است که بازار باید قیمت دلار را تعیین کند و آقای فرزین معتقد است که باید قیمت را کنترل کرد و معتقد به سرکوب قیمت و کنترل قیمت هستند.

دلار در هفته آینده نوسان خواهد داشت

این کارشناس توضیح داد: حالا باید دید که آقای همتی رای می آورد و آقای فرزین می ماند. اما به هر حال گفته‌ام که تا زمانی که آشفتگی سیاسی یا توافق سیاسی مشخصی صورت نگیرد، در یکی دو ماه آینده و در هفته آینده نوسانات قیمت دلار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این نوسان در دو کانال آخر کریدور پنجم تا دو کانال اول کریدور ششم جریان دارد.

تعیین قیمت دلار در نیمه دوم سال به سیاست دولت بستگی دارد

حقشانا در خصوص نرخ یکسان سازی ارز گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای نیمه دوم سال به طور جدی در مورد نرخ ارز بحث و بررسی کند. مزکیان و همچنین آقای طیب نیا که در وعده های قبل از انتخابات فرمانده اقتصادی ایشان است، به ارز تک نرخی اعتقاد دارند یا خیر؟

وی در پایان توضیح داد که پاسخ به همه این سوالات قیمت دلار در نیمه دوم سال را مشخص می کند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا