طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار / دلار در خرداد و تیر کف‌سازی می‌کند

برزو حق شناس، تحلیلگر بازار مالی در گفت و گو با ایران تحلیل گفت:






قیمت دلار تحت تاثیر جریانات سیاسی بازدهی ۷.۴۸ درصدی را در اولین ماه سال ۱۴۰۳ به ثبت رساند. این اسکناس با شمع های احساسی در یک روند صعودی قرار گرفت که به گفته برزو حقسونش، اقتصاددان، باعث شد دلار در عرض چند روز از مرز سه ماهه عبور کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار به عنوان محرک اصلی بازار تعیین کننده قیمت در بازارها در ۲۰ روز معاملاتی است. فروردین با افزایش ۴۶۱۰ تومانی افزایش چشمگیری را به ثبت رساند و سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار داد. روند صعودی دلار با آرامش اخبار سیاسی و تا حدودی معکوس شد، اندکی تعدیل شد. با این وجود، اقتصاددانان بر این باورند که دلار روند صعودی دارد.

دلار در یک روند صعودی قرار دارد

در همین راستا، برزو حق حسین اقتصاددان با اشاره به تاثیر اتفاقات اخیر بر افزایش شدید قیمت دلار گفت: دلار متاثر از اتفاقات اخیر طی مدتی هیجانی مسیر قیمتی پیش بینی شده را طی سه ماه طی خواهد کرد. شمع در وسط فروردین چشم انداز. این بدان معناست که هدف قیمت دلار در ماه اول سال محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه دلار با توجه به هیجانات چند هفته اخیر به وضوح در روند صعودی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت اسکناس آمریکا به محدوده قبل از هیجان بازگشته است، اما این بدان معناست که بازار ارز در شرایطی قرار دارد. روند صعودی ادامه دارد. و قیمت دلار احتمالا دوباره افزایش خواهد یافت تا کریدور را بگیرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: مبانی اقتصاد موید این است که ارزش ذاتی دلار در حال رشد است و دلار در حال حاضر کمتر از ارزش ذاتی خود است.

نشانه مثبت بودن حباب دلار چیست؟

وی با بیان اینکه قیمت دلار در طول روند صعودی به حباب مثبت تبدیل می شود، گفت: به طور سنتی پس از سال ۲۰۱۷، قیمت دلار در عرض یک سال به کف رسید. خرداد و تیر این موضوع ممکن است بر قیمت و توسعه دلار در ماه‌های آینده تأثیر بگذارد.»

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا