طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار/ دلار در کف سالانه قرار دارد

برزو حق شناس، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با «تجرت نیوز» تحلیل کرد:






قیمت دلار از ابتدا اردیبهشت و وقتی اوضاع سیاسی آرام شد، شروع به افول کرد. اقتصاددانان علاوه بر آرامش سیاسی، دست باز سیاست گذاران برای حمله به ارز را دلیل کاهش قیمت دلار می دانند. حادثه ناگوار سقوط بالگرد رئیس جمهور و جان باختن وی و تیم پشتیبانی اش در هفته گذشته نتوانست منجر به جهش ارز روزانه شود. برزو حق شناس، اقتصاددان در گفت وگو با ایران تحلیل، رشد نسبتاً پایدار قیمت دلار در هفته های آینده را پیش بینی کرد.



به گزارش ایران تحلیل، هفته گذشته با وجود اخبار نامطلوب درباره سقوط بالگرد ریاست جمهوری، قیمت دلار توسط سیاستگذار کنترل شد و در محدوده مطمئن ثابت ماند. این اسکناس در حال حاضر در کانال ۶ و هفت کریدور ۵ در نوسان است زیرا معامله گران معتقدند بازارساز برای اطمینان از ثبات فعلی قیمت ارز دستش را پر کرده است و معتقدند سیاست گذار در هفته گذشته میلیون ها دلار درآمد داشته است. بازار.

اما به گفته کارشناسان اقتصادی، سیاست های انقباضی دولت دست بسیاری از فعالان اقتصادی را بسته است. آنها بر این باورند که نبود گردش پول و نقدینگی در کشور یکی از عوامل مهم حرکت دلار است که هدف گذاری و برنامه ریزی بانک مرکزی است.

روند قیمت دلار در حال کاهش است

در این زمینه، برزو حقحسین کارشناس اقتصادی به روند اصلاحی دلار در هفته های اخیر اشاره کرد ایران تحلیل وی گفت: بازار ارز تحت تاثیر اتفاقات هفته گذشته برای ساعاتی به سمت کریدور هفتم جهش کرد اما پس از آن به محدوده کانال های هفت و هشت کریدور پنجم بازگشت و در همان محدوده نوسان کرد.

وی مهلت فعلی را کف سالانه دلار عنوان کرد و افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است. خرداد و بر اساس تجربیات چند ماه گذشته است اردیبهشت، خرداد و دلار در حال تشکیل کف سالانه خود است و ما در این حوزه هستیم.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه قیمت دلار در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: تحت تاثیر آرامش سیاسی در منطقه، دلار وارد روند نزولی شد حجم تزریق بسیار قوی .

دلار چقدر ارزان می شود؟

حقشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توان گفت که مرز پایین قیمت دلار که کانال هشتم کریدور پنجم بود از بین رفته است. اما اگر این پایین را گمشده بدانیم، دلار ممکن است به کانال های چهار و پنج کریدور پنجم عقب نشینی کند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا