طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار / قیمت دلار تا پایان سال سقف‌شکنی می‌کند

برزو حق شناس کارشناس اقتصادی در گفت و گو با ایران تحلیل گفت:






قیمت دلار پس از صعودهای متوالی و نزدیک شدن به سقف قیمت در هفته سوم بهمن تصحیح شده است. اقتصاددانان معتقدند این اصلاح قیمت کوتاه مدت است. برزو حق شناس، کارشناس بازار مالی و فعال اقتصادی در گفت وگو با ایران تحلیل در پاسخ به این سوال که آیا روند اصلاح قیمت دلار ادامه خواهد داشت؟ قیمت دلار تا پایان سال به چه سطحی می رسد؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته جاری پس از یک دوره افزایش سریع وارد روند اصلاحی شده است. با وجود اینکه بانک مرکزی از ابتدای سال قیمت این اسکناس را تثبیت کرده است، اما کارشناسان اقتصادی از ابتدا نسبت به کاهش قیمت در ماه های پایانی سال هشدار داده بودند. بر این اساس، تحلیلگران بازار مالی در هفته سوم روند دلار را اصلاح کردند بهمن موقت محسوب می شوند.

ارزش ذاتی دلار چقدر است؟

برزو، حقوقدان و کارشناس اقتصادی در این زمینه به ارزش ذاتی دلار می پردازد بهمن وی با اشاره به ماه به عنوان محدوده قیمت کریدور ششم به ایران تحلیل گفت: «دکتر دی در طول ماه، ارزش ذاتی قیمت دلار در پایین کریدور ششم قرار دارد که بر اساس آمار رشد نقدینگی بانک مرکزی، کمی افزایش یافته است.

وی پیش از این اعلام کرده بود که قیمت دلار تا پایان هفته اول کاهش خواهد یافت بهمن دلار در صورت تثبیت در نیمه کانال ۵۵ هزار تومانی از سقف کریدور ۵۰ هزار تومانی عبور می کند. وی در این زمینه خاطرنشان کرد: این منطقه در هفته دوم. بهمن سقوط کرد و دلار به سقف قیمت نزدیک شد. بنابراین تا پایان سال جاری تحلیل‌هایی مبنی بر رسیدن به سقف قبلی قیمت دلار انجام شد.»

آیا دلار تا پایان سال سقف را می شکند؟

این کارشناس اقتصادی اصلاح قیمت دلار پس از روند قوی هفته گذشته را طبیعی و قابل پیش بینی دانست و گفت: بازگشت دلار به نیم کریدور ۵۰ هزار تومانی حرکتی اصلاحی است و پس از این روند به احتمال زیاد قیمت به حد بالایی راهرو خواهد رسید. . من معتقدم اسکناس آمریکایی تا قبل از سال جدید از این سقف خواهد گذشت.»

حق شناس با تاکید بر اینکه اکثر تحلیلگران پیش بینی می کردند قیمت دلار در ابتدای سال آینده از سقف عبور کند، ادامه داد: اجرای سیاست تثبیت قیمت این اسکناس تا پایان سال برای سیاستگذاران دشوار است. بنابراین فکر نمی‌کنم ثبات و در نهایت شروع قیمت یک یا دو هفته بیشتر طول بکشد اسفند و متاسفانه احتمال اینکه دلار تا پایان سال وارد کریدور بالاتری شود بسیار زیاد است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا