طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار هفته چهارم بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار اکثر روزهای هفته سوم بهمن در یک روند کاهشی در نوسان بود. اقتصاددانان دوره کنونی را مرحله حساسی می دانند و معتقدند دستکاری ارز توسط سیاستگذاران مانع رشد قیمت دلار شده است. از سوی دیگر رشد تقاضا سد مقاومتی محکمی را برای بازگشت قیمت این اسکناس به مناطق پایین کریدور ۵۰ هزار تومانی ایجاد کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در بیشتر روزهای این هفته روند نزولی و در چند روز محدود روند صعودی را نشان داد. این اسکناس در پنجمین روز هفته، آخرین روز گشایش بازار، دو روند صعودی و نزولی را ثبت کرد.

اسکناس دلار صبح چهارشنبه با افت قیمت بازگشایی شد و در پایان معاملات به نیمه کانال پنجم کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت. افزایش قیمت روز چهارشنبه همزمان با افزایش قیمت درهم، تتر و سایر ارزها اتفاق افتاد.

در پنجمین روز هفته، بازار با خریدهای سنگین برای افزایش تقاضا و گرم شدن بازار بالا می رود. با این حال معامله گران بازار ارز معتقدند که قدرت سیاست گذاران بیشتر است و اجازه نمی دهند قیمت دلار به سقف های قیمتی قبلی بازگردد.

دلار توسط سیاست های بانک مرکزی مهار شد

فعالان بازار ارز بر این باورند که خریدهای جزئی در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار را از کف کانال ۵۰ هزار تومانی بالا برد.

اقتصاددانان بر این باورند که سیاست دستکاری ارزی و پیام درمانی بانک مرکزی در کنار برقراری صلح در منطقه خاورمیانه دست به دست هم داد تا روند قیمت دلار را کاهش دهد. به گفته آنها دلار در ابتدا در محدوده قیمتی ۵۶ هزار تومان و تا محدوده ۵۴ هزار تومان می تواند اصلاح شود. این در حالی است که ریتم حرکت اسکناس آمریکا در هفته گذشته تا حد زیادی تحت تاثیر سیاست بانک مرکزی بوده است.

پوند شد ۷۰ هزار تومان

پوند انگلیس نیز نسبت به روز گذشته ۴۷۰ تومان افزایش یافت و وارد کانال ۷۰ هزار تومان شد. این اسکناس ۷۰ هزار و ۳۹۰ تومان معامله شد. قیمت یورو در چهارمین روز هفته با ۱۶۰ تومان افزایش به ۵۹ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا